FAQ's

Waar/ Hoe moet ik inloggen?

Op de homepage van LexisNexis staat rechts bovenaan de pagina een rood vlak met ‘product sign on’. Hier kunt u de links/URL’s terugvinden voor de producten in de Benelux.

Hoe kom ik aan een ID?

ID’s worden alleen verschaft aan personen die werkzaam zijn bij een bedrijf of instelling die een abonnement op LexisNexis hebben. Binnen het bedrijf is er meestal een contactpersoon die de ID’s aanvraagt bij de accountmanager of servicedesk van LexisNexis. Bij instellingen die toegang hebben op basis van IP herkenning, is het niet noodzakelijk dat de gebruikers een ID hebben.

Wat is mijn ID?

Als u uw ID vergeten bent, kunt u deze opvragen bij de contactpersoon van LexisNexis binnen het bedrijf of instelling waar u werkt. U kunt ook bellen of mailen met de servicedesk van LexisNexis. Als u al bent ingelogd in één van onze producten kunt u terugvinden met welk ID u bent ingelogd door te klikken op de link ‘mijn ID’ of ‘My ID’ onderin het scherm.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

De meeste producten van LexisNexis hebben op de inlogpagina een link met ‘Wachtwoord vergeten?’ of ‘Forgot your password?’. Hiermee  is het mogelijk om een nieuw wachtwoord in te stellen voor uw ID. Voorwaarde hiervoor is dat u het antwoord op de ‘geheime vraag’  of ‘security question’ weet. Deze heeft u ingesteld bij de eerste keer inloggen in het systeem.

Als het wachtwoord niet meer te achterhalen is, is het mogelijk om een reset van het wachtwoord aan te vragen bij de Servicedesk.

Kan ik buiten kantooruren mijn wachtwoord opvragen?

U kunt uw wachtwoord zelf wijzigen door gebruik te maken van de link ‘wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina. Mocht dat niet lukken, kunt u bellen met onze internationale helpdesk in Amerika 001-800-543-6862. Deze helpdesk is 24 uur per dag bereikbaar. Houd er rekening mee dat de medewerker van de helpdesk u naar uw ID zal vragen. De medewerkers van deze helpdesk spreken Engels en geen Nederlands.

Wat is mijn IP adres?

U kunt uw IP adres achterhalen door deze link te gebruiken: http://support.lexis-nexis.com/ip/ 
Wanneer u inlogt via IP herkenning en er zijn problemen met het inloggen kan naar dit IP adres gevraagd worden door onze Servicedesk.
De Servicedesk kan controleren of het IP adres gekoppeld is aan het LexisNexis account van uw bedrijf of instelling

Waar kan ik de facturen en het gebruik van de systemen inzien?

Indien gewenst kan de contactpersoon binnen uw bedrijf toegang krijgen tot PowerInvoice (https://www.lexisnexis.com/PowerInvoice). In PowerInvoice kunt u de facturen (invoices) van de afgelopen twee jaar terugvinden. Tevens is over het laatste half jaar inzichtelijk hoe vaak en door welke gebruiker de LexisNexis systemen geraadpleegd worden (billing data). De gebruiksinformatie is binnen twee dagen zichtbaar. Toegang kan worden aangevraagd via uw accountmanager.  Er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van PowerInvoice.

Waarom worden prijzen niet vermeld op de website?

Onze abonnementen en bijbehorende kosten worden opgebouwd uit een velerlei aan factoren. In overleg met uw eigen accountmanager wordt er gekeken welke informatiebehoefte u heeft, welke bronnen u wilt doorzoeken en hoeveel gebruikers er toegang nodig hebben. Deze informatie geeft onze accountmanager de mogelijkheid om u een offerte op maat aan te bieden.

Wat zijn de specifieke kosten van mijn contract?

Op basis van uw contract ontvangt u van ons een rekening. Deze is gebaseerd op de gesprekken die u hebt gevoerd met uw accountmanager over uw informatiebehoefte, toegang tot bronnen en het aantal gebruikers.

Wat is de prijs per zoekactie? 

In uw contract is opgenomen dat u gebruik kunt maken van onze database. Hierin wordt een specifieke bronnenset beschikbaar gesteld. De hoogte van het contract is gebaseerd op een inschatting van het aantal zoekacties en het aantal gebruikers. U betaalt dus niet per zoekactie, maar u ontvangt een rekening voor het afgesproken bedrag. Tijdens de gesprekken met uw accountmanager wordt gekeken of uw gebruik en de hoogte van het contract in overeenstemming zijn.

Wat zijn de kosten van een abonnement?

De kosten van een abonnement zijn gebaseerd op de combinatie van een aantal factoren: toegang tot een combinatie van bronnen, aantal medewerkers, enz. Mocht u vragen hebben over het maandbedrag van uw abonnement, neemt u dan contact op met uw accountmanager.

Kan ik een training volgen?

Ja graag! LexisNexis vindt het belangrijk dat haar klanten goed op de hoogte zijn van de mogelijkheden van de producten. Er zijn verschillende vormen waarin een training georganiseerd kan worden. In veel gevallen zullen we dit doen bij u op locatie zodat uw medewerkers niet hoeven te reizen. Het is echter ook mogelijk om een training te organiseren op ons kantoor in Amsterdam of online met behulp van LiveMeeting. Mocht u hier vragen over hebben, neemt u dan contact op met uw Client Developer of met de servicedesk.

Wat zijn de kosten van een training?

Een training, workshop of klantenbijeenkomst hoort bij de standaard service van LexisNexis. Een training zorgt ervoor dat u efficiënter kunt zoeken, bevordert het gebruiksgemak en verbetert uw zoekresultaten. Iedere nieuwe klant krijgt standaard de mogelijkheid om een training te volgen in de opstartfase. Vanzelfsprekend is het ook mogelijk om een gebruikerstraining te organiseren voor ervaren gebruikers als een opfriscursus of een sessie juist gericht op specifieke bronnen als bijv. bedrijfsinformatie. Neemt u contact op met uw accountmanager of Client Developer om de mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.

Kan ik per zoekactie betalen?

Neemt u over de mogelijkheden hiervan contact op met een accountmanager via de servicedesk.

Moet ik een abonnement nemen op LexisNexis, als ik van het systeem gebruik wil maken?

Ja, u hebt een overeenkomst nodig met LexisNexis om toegang te krijgen tot onze database. In de besprekingen voorafgaand aan het contract wordt afgesproken hoe u toegang krijgt. Deze toegang kan op basis van een persoonlijk ID of IP herkenning. Neemt u contact op met een accountmanager of de servicedesk over de mogelijkheden.

Welke bronnen zitten er in de database?
LexisNexis heeft een database met ruim 36.000 bronnen.
Klik hier voor een selectie van de Nederlandstalige bronnen
Klik hier voor een selectie voor de internationale bronnen. 

Wanneer zijn bronnen beschikbaar?
Een aantal keer per dag controleren wij of de volgende bronnen voor u beschikbaar zijn: Algemeen Dagblad, De Volkskrant, Trouw, Nederlands Dagblad, Het Financile Dagblad, De Telegraaf, NRC Handelsblad, NRC.NEXT en Het Parool. Klik hier voor het overzicht van de beschikbare bronnen. 

Waar kan ik quickcards vinden?
Klik hier voor een overzicht van alle quickcards. 

Hoe groot is het archief?
Het verschilt per bron hoever het archief teruggaat. In de sourcelocator kunt u per bron zien vanaf wanneer de bron beschikbaar is.

Hoe kan ik op de hoogte blijven van ontwikkelingen binnen LexisNexis?
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen voor LexisNexis.
Klik hier om u aan te melden

Vragen over contract
Neem voor vragen over uw contract contact op met uw accountmanager. Mocht u niet weten wie uw accountmanager is, dan kunt u contact opnemen met de servicedesk.

Studenten

Hoe krijg ik toegang?

LexisNexis heeft geen inloggegevens van studenten. Studenten hebben via hun universiteit of hogeschool toegang tot onze Academic database op basis van IP herkenning. De IP adressen van onderwijsinstellingen zijn bij ons geregistreerd. Als er bij thuisgebruik een inlogscherm verschijnt, is de computer niet juist verbonden met het netwerk van de universiteit. Wij raden u aan om bij inlogproblemen contact op te nemen met de mediatheek van de universiteit of hogeschool.

Hoeveel artikelen kan ik dowloaden?

Er kunnen maximaal tien artikelen per keer gedownload worden.

Heb ik thuis toegang tot LexisNexis?

Ja, als studenten op de juiste manier verbonden zijn met het netwerk van de school hebben zij ook vanaf huis toegang tot onze database. Wij raden u aan om bij inlogproblemen contact op te nemen met de mediatheek van de universiteit of hogeschool.

 

Bereikbaarheid Servicedesk


De servicedesk is  geopend op werkdagen van 08.30 uur tot 17:30 uur. 
Telefoon: +31 20 485 3456
E-mail: servicedesk@lexisnexis.nl

 

Producten & Diensten
Support & Training
Bronnen
Actueel