Crisis communicatie

Wees goed voorbereid: effectieve en efficiënte communicatie tijdens een crisis, zo pak je dan aan

Waarom crisis communicatie?

De impact van een crisis op een organisatie kan enorm zijn. Een crisis kan gaan om van alles en kan ontstaan uit een scala van situaties. Dat maakt het lastig een crisis te voorkomen. Waar je wel controle over hebt is hoe je de communicatie rondom een crisis aanpakt. Media monitoring kan hier een effectieve tool zijn. Journalisten, klanten en concurrenten besteden een groot deel van hun dag aan het volgen van de media. Tijdens een crisis is het belangrijk dat je weet wat zij daar zien en wat zij delen met hun netwerk over jouw organisatie, product of merk tijdens een crisis.

Voor, tijdens én na crisis - Ontdek onze media monitoring oplossing

Wat is crisis communicatie?

Crisiscommunicatie is het verzamelen, verwerken en verspreiden van informatie die van belang is om een crisissituatie aan te pakken. Crisiscommunicatie wordt vaak in één adem genoemd met reputatie management. Want als een issue een crisis wordt en er wordt niet goed mee om gegaan dan kan het resultaat (blijvende) reputatieschade zijn. Dit wil je natuurlijk voor zijn en dat kan door er voor te zorgen dat je een plan heeft voor de communicatie rondom een crisis en daarna. Met een efficiënte en crisisstrategie en bijbehorende communicatie behoud je het vertrouwen van stakeholders en bewaakt u de reputatie van uw organisatie.

Gids voor strategische communicatie tijdens een crisis

Het plannen van strategische communicatie is altijd belangrijk, maar tijdens een crisis misschien nog wel meer. Toegang tot de juiste gegevens en analyses kan helpen paniek en vertekende data te voorkomen, zeker wanneer je onder druk een oplossing voor het probleem moet zoeken.

Op basis van gesprekken met communicatieprofessionals over de hele wereld, hebben we een roadmap en een checklist opgesteld voor het managen van strategische communicatie.

DOWNLOAD NU JE GRATIS EXEMPLAAR

Waarom kiezen voor LexisNexis?

Met onze grote database met informatie weet je zeker dat je alle informatie tot jouw beschikking hebt die nodig is om een complete check te kunnen doen van alle media-uitingen tijdens een crisis. Zo'n database heeft LexisNexis, Deze is de basis van onze media monitoring tool Newsdesk.

Met Newsdesk kun je:

Berichten volgen
Berichten volgen elkaar razendsnel op. Door nieuws alerts in te stellen ontvangt je automatisch bericht over onderwerpen, organisaties en personen die voor jou van belang zijn.

Op de hoogte blijven van de actualiteit
Het laatste nieuws vind je direct in onze database. LexisNexis ontwikkelde geavanceerde tools waarmee je snel en eenvoudig alle media doorzoekt. Ook kun je professionele media-analyses uitvoeren.

Bewaak jouw imago
Met één zoekopdracht heb je toegang tot meer dan 40.000 bronnen wereldwijd: print en online pers, social media maar ook radio, tv en het web.

Benieuwd naar hoe wij u kunnen helpen om goed voorbereid te zijn op een crisis? Neem contact met ons op via het formulier of bel naar 020-485 3456.

Neem contact met ons op

E-mail: support@lexisnexis.eu
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456