Inzichten achterhalen met Nexis Data Lab

14 Oct 2021 2:27 pm

Nieuwe relevante inzichten achterhalen met Nexis Data Lab

Er zijn mensen met een passie voor onderzoek en een voorbeeld hiervan is Tracey Boylston, manager van data service solutions bij Nexis® en een ervaren onderzoeker met een master diploma van de Johns Hopkins University. Tracey is betrokken geweest bij ontwikkeling van Nexis® Data Lab, een end-to-end-platform voor het Hoger Onderwijs, en we hebben haar gevraagd om een aantal tips te delen waarmee mede-onderzoekers het meeste kunnen halen uit deze oplossing.

Grote hoeveelheden content binnen minuten

Tracey vertelt dat Nexis Data Lab’s beste functionaliteit is dat het zo makkelijk is om te zoeken in een grote hoeveelheid content en dat je in minuten al het resultaat ziet van die zoekopdracht. Veel andere oplossingen hebben niet zo’n groot aanbod van content en het kan dagen of zelf weken duren voordat je resultaten krijgt.

“Wanneer zoeken makkelijk en snel gaat, heb je meer lol in het volgen van je gissingen en te kijken wat je nog mee kunt vinden,” zegt Tracey. “Deze speelse benadering van onderzoek kan leiden tot onverwachte en wellicht baanbrekende nieuwe ideeën.”

Begin op een andere plek

Het is verleidelijk om je onderzoek te beginnen met het zoeken in nieuwsberichten of in beschikbare zakelijke data maar Tracey moedigt mensen vaak aan om met andere soorten content te beginnen. “Je hebt meer kans om iets echt nieuws te vinden als je het onderwerp benadert vanuit een andere, onverwachte hoek,” zegt Tracey.

Een voorbeeld. Tracey moedigt mede-onderzoekers aan om te overwegen hun onderzoek te starten in de juridische content van Nexis Data Lab—zelfs als wat ze onderzoeken niets te maken heeft met juridische zaken. Tracey licht toe dat onderzoekers het niet moeten zien als juridische content, maar meer als een rijk en gevarieerd landschap voor natuurlijk taalverkenning.

Ga de wereld in

We leven in een grote wereld en dus moeten onderzoekers steeds vaker hun onderzoek uitbreiden naar meerdere landen en culturen. Ook hier kan Nexis Data Lab bij helpen. Omdat het aanbod zo groot en divers is, en afkomstig uit meerdere gebieden, krijg je verschillende stemmen te horen met verschillende perspectieven.

“Ondanks dat onderzoekers getraind worden om vooroordelen te herkennen zijn er altijd die er toch doorheen glippen, onbewust,” zegt Tracey. “Door een groter aanbod van content uit de hele wereld te onderzoeken kunnen we beter eventuele vooroordelen identificeren en uitsluiten.”

Tracey vergelijkt Nexis Data Lab graag met bedrijven die die ingrediënten aan huis leveren waarmee je vervolgen zelf een maaltijd kunt creëren.
“Data Lab bespaart onderzoekers zo veel tijd die ze anders kwijt waren aan het controleren van veelbelovende hypotheses….hetzelfde als hoe maaltijdboxen je tijd besparen omdat je geen boodschappen meer hoeft te doen,” zegt ze. “Uiteindelijk is het leuke aan koken niet het kopen van de ingrediënten maar het daadwerkelijke bereiden van de maaltijd. Bij onderzoek gaat het erom dat je iets nieuws vindt waar je enthousiast van wordt. En dat is precies waar Nexis Data Lab mee helpt.”

Interesse in wat Nexis Data Lab voor het Hoger Onderwijs kan betekenen voor jouw organisatie? Vraag een demo aan via het formulier.

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • Wilt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
  • Volg ons op Facebook, LinkedIn of Twitter
  • Ga naar Kennisbank voor interessante artikelen, whitepapers en blogs