Onmisbare statistieken

06 January 2022 10:11

In dit steeds veranderende digitale landschap, waar data en inzicht belangrijker zijn dan ooit tevoren, zoeken communicatie- en PR-afdelingen voortdurend naar manieren om bij te blijven.
Omdat mediaprofessionals helpen waarde toe te voegen aan de digitale strategie, hebben we een aantal statistieken op een rijtje gezet die onmisbaar zijn binnen hun vakgebied.

1. Sociale media

Consumentengerichte merken erkennen sociale media al als een cruciaal communicatiekanaal om belangrijke doelgroepen te bereiken. In 2022 zijn het echter niet alleen bekende namen die zich tot Facebook en andere sociale-mediaplatforms zullen wenden om PR-berichten naar buiten te brengen. Volgens emarketer.com zal 92% van de bedrijven sociale media gebruiken voor PR & Marketing.

2. Beïnvloeders

De opkomst van sociale media heeft ook geleid tot meer invloed van influencers. De marketinguitgaven voor influencers zullen begin 2022 waarschijnlijk met 33,6% groeien tot 3,69 miljard dollar. En 72,5% van de bedrijven verwacht influencers te gebruiken om nichedoelgroepen te bereiken.

Door in te spelen op de behoefte aan het bijhouden van statistieken met betrekking tot zowel sociale media als influencers, zouden PR-professionals het meetkader kunnen uitbreiden met:

  • Beoordeling van "Paid, Earned, Shared and Owned" media-aandacht
  • Analyse van “Reach, Relevant and Resonance” van de invloed

3. Persberichten

Investopedia meldt dat er elke dag gemiddeld zo'n 500 tot 1.000 persberichten worden gepubliceerd. Er is veel afleiding in het lawaaierige medialandschap van vandaag, dus het is nog belangrijker om bij te houden of jouw persbericht over dat nieuwe product of evenement ook iets oplevert. Zorg ervoor dat je je op de juiste journalisten richt en de juiste plek kiest om jouw bericht te plaatsen.

Hoe? Kies een nieuwsdistributietool met track-technologie, zoals Nexis Newswire. Met advertentiegestuurde rapportanalyses kun je het aantal geopende berichten volgen, het bereik zien en nauwkeurig rapporteren over de ROI, al binnen 24 uur nadat het bericht is verspreid.

Of je nu de metingen wilt verbeteren om de ROI te bewijzen van een campagne of content nodig hebt om onderzoek te kunnen doen, Nexis Solutions is er om u te helpen.
Naast ons onovertroffen contentuniversum en AI-compatibele technologieplatforms, hebben we diverse media intelligence oplossingen die het leven makkelijker maken! Bekijk hier het overzicht.

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • Wilt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
  • Volg ons op Facebook, LinkedIn of Twitter
  • Ga naar Kennisbank voor interessante artikelen, whitepapers en blogs