Profiteren van de kracht van MI

09 Jul 2021 10:59 am

Profiteren van media intelligence

Toegang hebben tot media intelligentie (MI) is één ding. Maar volledige profiteren van de kracht van MI is een andere. In dit blog delen we enkele praktische manieren waarop je de kracht van Nexis Newsdesk™ kunt benutten om trends te identificeren, nieuwe inzichten kunt krijgen en jouw social media strategie kunt optimaliseren.

Trends identificeren

Newsdesk is van onschatbare waarde als het gaat om trends te identificeren die belangrijk zijn voor jouw communicatieplannen. Enkele voorbeelden:

  • Integreer MI-datavisualisatie in jouw eigen zelf gegenereerde rapporten, in de wetenschap dat de inhoud en de daarin weergegeven gegevens betrouwbaar zijn.
  • Bouw de geloofwaardigheid van de CEO in jouw branche op door branchetrends te herkennen en ze vervolgen te verwerken in zijn of haar presentaties tijdens een evenement of bij gesprekken met aandeelhouders.
  • Wijd een deel van de website of nieuwsbrief aan een nieuwsoverzicht uit de branche
  • Vul jaarrapporten aan met speciale redactionele inhoud of branche-feiten, grafieken en cijfers uit Newsdesk.

Ondersteuning voor jouw social media strategie

Social media platforms lijken nooit hun honger naar meer inhoud te verliezen. Je kunt Newsdesk ook inzetten om nieuwe content te creëren. Bijvoorbeeld:

  • Gebruik Newsdesk om trends te ontdekken die belangrijk zijn voor jouw sectoren en gebruik vervolgens wat je hebt ontdekt om een strategie op te bouwen die jouw volgers informeert over belangrijke inzichten.
  • Gebruik de inhoud die je creëert om de sterke punten van jouw merk of organisatie te valideren en potentiële klanten te overtuigen jouw product of diensten te kopen.
  • Benadruk de successen  bij bestaande klanten en identificeer ze via Newsdesk.
  • Deel relevante inzichten met je collega’s.

Nieuwe inzichten vinden

Newsdesk kan je nieuwe inzichten en waardevolle gegevens leveren die kunnen helpen bij het nemen van beslissingen. Niet alleen voor jou, maar voor de hele organisatie. Zoals:

  • Gebruik de inzichten die je uit jouw media-intelligentie haalt om het management te informeren over trends, campagnesuccessen en om KPI’s te rapporteren.
  • MI stelt je in staat om klanten op een dieper niveau te leren kennen. Gebruik Newsdesk om gesprekspunten te creëren om klachten van klanten aan te pakken en de complimenten te vieren.
  • Harde feiten zijn elke dag van de week beter dan ingevingen. Jouw salesteam en de mensen achter het product zullen het op prijs stellen als je informatie deelt over hoe promoties en producten kunnen worden verbeterd - of stabiel blijven – bijvoorbeeld door te laten zien hoe jullie merk presteert binnen de branche.

Zoals je kunt zie, heeft Newsdesk heel veel te bieden aan jouw hele organisatie. Newsdesk monitort bijna 100.000 nieuwsbronnen en zo'n 2,5 miljoen social media feeds. En dat is inclusief een aantal gelicentieerde bronnen waartoe je geen toegang hebt met andere oplossingen. Daarnaast heeft Newsdesk een wereldwijd bereik, is het gebruiksvriendelijk en kun je dashboards, nieuwsbrieven, zoekopdrachten en alerts naar wens aanpassen en delen.

Voor meer informatie over alles wat Newsdesk voor u en uw bedrijf kan doen ga je naar deze pagina.

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • Wilt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
  • Volg ons op Facebook, LinkedIn of Twitter
  • Ga naar Kennisbank voor interessante artikelen, whitepapers en blogs