De voordelen van Big Data
08 January 2020 15:51
Om succesvol zaken te doen, moet u weten wat mensen vinden van uw merk, uw producten en uw diensten. Zo kunt u uw sterke punten begrijpen en versterken, en uw zwakke punten identificeren en aanpakken. En als u de sterke en zwakke punten van uw concurrenten kent, kunt u hierop inspelen.
Voorheen was dit soort informatie echter moeilijk te achterhalen, omdat bedrijven weinig effectieve tools hadden om inzicht te krijgen in hun klantervaring en naamsbekendheid. Als gevolg hiervan werd de impact van marketing- en PR-campagnes pas duidelijk als de verkoopcijfers binnen waren. Te laat dus om de boodschap aan te passen, nieuwe doelgroepen en trends vast te stellen of nieuwe kanalen te proberen.
De opkomst van big data en de interactie met kunstmatige intelligentie hebben het commerciële landschap ingrijpend ontwricht. Voor het eerst is het mogelijk om de reacties op marketing-, PR- en sales-campagnes nauwkeurig en in realtime te kwantificeren en analyseren. Door de psychologie te onderbouwen met cijfers kunnen bedrijven een diepgaand inzicht krijgen in wat klanten willen en hoe dit aan hen te geven.
Meer weten over dit onderwerp? Download dan de gratis whitepaper over de voordelen van big data voor PR, marketing en sales.