
Max Verstappen is de afgelopen maanden vaak in het nieuws gekomen. Hij is dan ook niet zomaar een coureur. Max Verstappen is de zoon van Jos verstappen, 18 jaar oud, rijdt net een jaar bij de Formule 1 en was de grote winnaar van de GP van Spanje in mei. Kortom, stof genoeg om over hem te schrijven. En dat gebeurt ook.
Zijn hoofdsponsor Red Bull moet dan ook heel blij zijn. Niet alleen levert Max een fantastische prestatie op het circuit, maar hij levert Red Bull ook enorm veel mediawaarde op. Voor de energydrink leverancier een win-win situatie. Maar hoe groot is nu het mediabereik dat Red Bull realiseert met Max Verstappen? En hoe vaak wordt Red Bull genoemd in combinatie met de Formule 1? LexisNexis zocht het uit :

De eerste piek heeft Red Bull te danken aan de bekendmaking van de deal die zij met Max Verstappen sloten. De tweede piek was op 15 maart toen Max zijn debuut maakte voor Red Bull en de GP van Spanje won. Maar daarna volgt een daling in de media-aandacht omtrent de samenwerking tussen Max Verstappen en Redbull. RedBull en Formule 1 worden meer genoemd. Maar waar komen de eerste twee pieken vandaan? Komt het omdat het zijn eerste twee wedstrijden waren? Of kan de tweede piek verklaard worden aan de hand van de prestatie van Max op de 15de? We kunnen voor het antwoord en Max alleen maar hopen dat hij de volgende race in Oostenrijk wint.