Media monitoring
Alle artikelen
-
Het complete krantenarchief van DPG en MediaHuis is terug te vinden in de database van LexisNexis. Hoe dit kan? lees het in dit blog
-
De komende tien jaar staan garant voor steeds meer innovaties die het werk(proces) en de rol van communicatie professionals sterk zullen beïnvloeden. Wees voorbereid en lees ons blog!
-
Stop met het maken van nutteloze analyses en start met het leveren van waardevolle, relevante en actuele inzichten die van waarde zijn voor jouw hele organisatie: lees hoe dit werkt in ons blog
-
Over het vakgebied van PR, marketing & communicatie is er zoals altijd veel te melden. We hebben er in dit blog een aantal zaken uitgepikt.
-
Onderzoeksbureau Forrester heeft onze partner Talkwalker als één van de leiders m.b.t. social listening uitgekozen, lees hier waarom
-
Er zijn gegevens die op het eerste gezicht waardevol lijken, maar uiteindelijk toch nietszeggend blijken. Deze noemen we ‘vanity metrics’.
-
Omgaan met een crisis in de praktijk is echt iets anders. Zorg er dan ook voor dat je een plan hebt, en tools die je helpen te crisis te bezweren, zoals media monitoring
-
Om echt waarde toe te voegen bij het analyseren van media heb je de juiste inzichten, en dus media intelligence nodig -> kijk het webinar terug
-
Met de hulp van media monitoring en – analyse maken wij de Amerikaanse politiek meer inzichtelijk. Check onze U.S. Political Tracker, gemaakt door onze Amerikaanse collega’s met de hulp van Nexis Newsdesk
-
Heb jij recentelijk ook een verzoek ontvangen om in je PR budget te knippen? Wij hebben een aantal tips over hoe je dit kunt doen
-
* reputatie beschermen * klanten monitoren *voor blijven op de concurrentie: lees waarom media monitoring belangrijk is
-
We spreken met Segment Director Media Intelligence van LexisNexis, Yvette Turlings over mediamonitoring, trends en de waarde van betrouwbare data -> lees het blog
-
Te lange titels of te commercieel -> voorkom deze fouten als u een persbericht maakt met deze drie tips
-
Heb jij al een strategie voor crisiscommunicatie?
-
Ontdek met media monitoring de impact van COVID-19 op de sponsoren van de Olympische Spelen
-
Het meten van het effect van (social) media campagnes hoeft helemaal niet zo lastig te zijn, we hebben 6 manieren op een rijtje gezet
-
Om inzicht te geven in de toekomst van dit vakgebied, passeren in dit artikel vijf trends en ontwikkelingen de revue.
-
Naast de (inter)nationale media-monitoringsdiensten maakt Achmea gebruik van de data-analyse mogelijkheden van LexisNexis
-
In dit blog vertelt StakeholderWatch Waarom steeds meer bedrijven de sentimenten onder hun stakeholders continue meten
-
In dit laatste deel van deze blogreeks gaan we in op welke kranten en journalisten over het Coronavirus schrijven
-
Over welke organisaties en personen schrijven kranten in relatie tot COVID-19?
-
De onderwerpen die in relatie tot COVID-19 centraal staan in de berichtgeving in Nederlandse kranten
-
Wat schrijven de Nederlandse Dagbladen rondom het Coronavirus? Bekijk deel 1 van onze serie blogs.
-
Met behulp van onze media-analyse tool Nexis Newsdesk analyseerden wij de berichtgeving in de afgelopen periode rondom de Dutch Grand Prix.
-
Met behulp van onze media-analyse tool Nexis Newsdesk zijn wij gedoken in de wondere wereld van het thuisbezorgen.
-
Check via onze realtime live tracker wat er in de media over het corona virus wordt geschreven
-
Volgens onze experts op de werkvloer zijn dit niettemin de belangrijkste 12 voordelen van een mediamonitoringstool voor praktisch iedere organisatie
-
Heeft jouw organisatie 100 medewerkers? Dan heb je dus 100 mogelijke ambassadeurs van jouw merk in huis! Zet je deze geweldige mogelijkheid al in?
-
Lees hoe wij goede doelen organisaties kunnen helpen om inzicht te krijgen in hun campagnes en de status van hun reputatie.
-
Popcultuur als PR techniek
-
Media monitoring tijden de Winterspelen
-
Investeer in het vertrouwen van je klanten
-
Om je beste beentje voort te zetten moet je ook denken aan de ethische gevolgen van het bewerken van foto’s
-
Hier leest u hoe merken social media kunnen inzetten om hun MVO-strategie te communiceren
-
Dit is wat de media zegt, LexisNexis monitort de Tour de France
-
In deze infographic geven we vijf gouden tips voor het meten van social media influencers
-
Volgens een recent onderzoek maakt meer dan 50% van de online-gebruikers wereldwijd wekelijks gebruik van social media als informatiebron
-
hoe mediamonitoring PR-professionals helpt
-
Sportsponsoring zo doe je dat
-
Vier tips voor succesvol mediabeleid voor gemeenten
-
Wat zijn de meest genoemde onderwerpen in nieuwsartikelen over het Roland Garros tennis toernooi? Bekijk de analyse
-
ROI meten in PR
-
Media monitoring en citymarketing
-
Citymarketing: de strategie achter I Amsterdam
-
Dit is hoe Donald Trump de verkiezingen heeft kunnen winnen
-
Merkvertrouwen is een belangrijk – al slecht te meten – onderdeel van de marketingstrategie. Lees in dit blog hoe je merkvertrouwen kunt beïnvloeden
-
In 2019 blijven vertrouwen en technologie centrale thema’s in elk public relations- en marketingplan, welke kansen biedt dit?
-
Millennials aantrekken voor je organisatie
-
Hoe #metoo trending werd op social media
-
Soms gaat het mis en heb je opeens te maken met een social media crisis. Hoe ga je hier dan mee om? Wij hebben een aantal tips.
-
Human Trafficking Awareness Index
-
Communicatie trends 2017
-
nieuwe technologie die de mogelijkheid heeft om de waarheid te verhullen
-
Crisiplan maken: vergeet de concurrentie niet
-
De verantwoordelijkheid rondom nepnieuw kan niet alleen bij journalisten worden gelegd. PR professionals bijvoorbeeld hebben ook een rol hierin
-
Sinds het WK vrouwenvoetbal is begonnen op 7 juni zijn er meer dan 150.000 berichten hierover verschenen
-
W In dit artikel vindt u een legio aan sociale media statistieken over voetbal in het algemeen en over het WK 2018
-
Hoe kunt u als onderzoeksexpert bepalen wat echt is en uw aandacht verdient, en wat niet echt en uiteindelijk slechts ruis is?
-
een mogelijk vijf-stappenplan om de resultaten van PR-activiteiten te meten als een zinvollere vervanging voor mediawaarde
-
Mediabereik Formule 1
-
Al sinds het ontstaan van social media is viraal succes een pr-doel. Er kleven echter veel risico's aan virale campagnes
Neem contact met ons op
E-mail: support@lexisnexis.eu
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456
Meer weten over LexisNexis?