Media monitoring blogs
Alle artikelen
-
Het Nexis® Media Intelligence Research & Analytics-team bestaat uit diverse media-analyseprofessionals die zich toeleggen op het ondersteunen en versterken van de inspanningen van jouw team
-
Om je te overtuigen geven we in dit blog meerdere redenen om media monitoring een vast onderdeel te maken van jouw marketingstrategie.
-
Om je een beeld te geven van de mogelijkheden kijken we in dit blog naar vier inzichten die je met behulp van Newsdesk kunt achterhalen
-
Gelukkig geeft de nieuwe Nexis Newsdesk™ mobiele app je de voorsprong die je nodig hebt om voorop te blijven lopen: zo heb je media-intelligentie altijd binnen handbereik.
-
Berichten over jouw organisatie in de media: dit is waar je op moet letten
-
Hoe kun je de ROI (return on investment) van PR- en communicatie initiatieven bewijzen?
-
Volg de sponsoren van de Tour de France: wat wordt er over ze geschreven?
-
In dit blog bespreken we drie manieren om op Social Media Dag jouw social mediastrategie te verbeteren
-
In twee blogs (dit is deel 2) onderzoeken we acht unieke statistieken die elke communicatieprofessional voor zijn bedrijf of merk zou moeten bijhouden
-
In twee blogs (dit is deel 1) onderzoeken we acht unieke statistieken die elke communicatieprofessional voor zijn bedrijf of merk zou moeten bijhouden
-
In dit blog structureren we de stappen die je moet nemen in de vorm van een checklist voor crisiscommunicatie die je zou kunnen volgen in het geval er zich een crisis voordoet.
-
In dit blog gaan we bekijken hoe je een effectieve strategie voor crisiscommunicatie kunt maken. We bespreken tips die je kunt onthouden wanneer je begint met het schrijven en ontwikkelen van jouw crisiscommunicatiestrategie,
-
Ben jij voorbereid op een crisis? In dit blog bekijken we drie veel voorkomende scenario's voor crisiscommunicatie.
-
Het mag geen verrassing zijn dat het conflict tussen Rusland en Oekraïne het internationale nieuws domineert. Met de hulp van Nexis Newsdesk hebben we een analyse gemaakt van de berichtgeving in de media.
-
Lees in dit blog de 4 overwegingen die je moet maken bij het kiezen van een tool voor het verspreiden van persberichten
-
In maart 2022 vinden de Gemeenteraadsverkiezingen plaats. Wij kijken naar de media en identificeren enkele thema;s en andere opvallende zaken
-
Media monitoring is een mooie start, maar om echt nieuwe inzichten te krijgen is media intelligence nodig. In dit blog geven we hiervoor drie redenen.
-
Mensen zoals Zak Gollop, Senior Productmanager bij LexisNexis, aan Nexis Newsdesk en streven ze onvermoeibaar achter de schermen om Newsdesk uitgebreider en toch minder complex te maken.
-
De Winterspelen 2022 zijn begonnen en wij volgen de berichtgeving met Newsdesk! Bekijk de grafieken
-
In dit blog vind je een overzicht van de drie gebieden waarop jouw merkanalyse zich zou moeten richten en hoe Nexis Newsdesk™ hierbij kan helpen.
-
Omdat mediaprofessionals helpen waarde toe te voegen aan hun digitale strategie, hebben we een aantal statistieken op een rijtje gezet die onmisbaar zijn bij het meegaan met de bestaande trends binnen hun vakgebied.
-
In dit blog behandelen we drie manieren om cijfers in te zetten om jouw communicatie verhaal op de juiste manier te vertellen.
-
Ken je Newswire nog niet? In dit blog bespreken we vijf unieke kenmerken van deze nieuwe dienst voor het distribueren van persberichten.
-
In dit blog lees je hoe je met Nexis Newswire nog meer kunt halen uit jouw persberichten. Gebruik het Google advertentienetwerk en kies uit meer dan 100.000 Nederlandse websites
-
Heb jij recentelijk ook een verzoek ontvangen om in je PR budget te knippen? Wij hebben een aantal tips over hoe je dit kunt doen
-
Het proces van het verzamelen en analyseren van informatie over de concurrentie is leuk en nuttig - als je maar weet waar je op moet letten.
-
Met een doelgroep analyse kunnen communicatieprofessional een cruciale rol spelen bij het helpen van organisaties om hun doelgroepen duidelijker te definiëren en beter te begrijpen.
-
Het is belangrijk om te weten wat journalisten over jouw bedrijf zeggen - de goede en de slechte verhalen. Daarom vind je in Newsdesk nu contactinfo van journalisten
-
In dit rapport van onze partner Talkwalker is het Talkwalker-platform gebruikt om miljoenen berichten te analyseren met betrekking tot de verschillende COVID-19-vaccins
-
LexisNexis heeft de al 40-jarig durende relatie met The New York Times verlengd door de internationale licentieovereenkomst met deze krant uit te breiden.
-
Omgaan met een crisis in de praktijk is echt iets anders. Zorg er dan ook voor dat je een plan hebt: zo pak je dan aan.
-
Welke internationale sporters staan centraal in de in de media? Je ziet het aan de hand van onze grafieken
-
De voorspelde enorme groei van AI-technologieën bevat cruciale lessen voor elk bedrijf dat zich richt op PR, marketing en verkoop. Dit zijn de belangrijkste lessen uit het rapport.
-
Dit is het vijfde achtereenvolgende jaar dat Nexis Newsdesk topscores heeft gekregen van juryleden van de CODiE awards, lees hier waarom
-
In dit blog delen we enkele praktische manieren waarop je met Newsdesk trends kunt identificeren en nieuwe inzichten krijgt.
-
Media intelligence helpt jou door een overweldigende hoeveelheid inhoud te doorzoeken en deze te begrijpen. Ontdek alle voordelen van MI in ons blog.
-
Het EK voetbal zorgt voor veel media. LexisNexis monitort tijdens het EK voetbal 2021 de media-berichtgeving. Welke inzichten levert dit op?
-
Klaar voor de rode loper: lees waarom deze drie Nexis Solutions oplossingen in de finale staan van de 2021 CODiE Awards
-
Met behulp van onze media monitoring tool Newsdesk hebben we een aantal grafieken gemaakt die visueel maken wat er zoal in online media over het Songfestival wordt geschreven, kijk je mee?
-
Lees in dit blog hoe hoe media monitoring helpt bij het genereren van ideeën voor content marketing
-
De aarde is ons thuis. Om dit te vieren hebben met de hulp van Newsdesk een aantal serieuze en ook wat 'lichtere' nieuwsberichten uitgezocht die gaan over onze aarde.
-
Natuurlijk is het makkelijk voor ons om te roepen dat Nexis Newsdesk™ precies is wat je zoekt. Maar we hebben ook goede redenen hiervoor!
-
Aan het eind van de campagne voor de Verkiezingen van maart 2021 maakt NRC samen met LexisNexis en de Vrije Universiteit de balans op.
-
Wij lichten een aantal grafieken toe uit Newsdesk: hoe ziet het met de berichtgeving hierover?
-
Gebruik media intelligence om je social media volgers blij te maken. Lees verder om te ontdekken hoe een tool als Newsdesk hierbij kan helpen
-
Het complete krantenarchief van DPG en Mediahuis is terug te vinden in de database van LexisNexis. Hoe dit kan? lees het in dit blog
-
De komende tien jaar staan garant voor innovaties die communicatie professionals beïnvloeden. Wees voorbereid en lees ons blog!
-
Stop met het maken van nutteloze analyses en start met het leveren van waardevolle inzichten: lees hoe in ons blog
-
Over het vakgebied van PR, marketing & communicatie is er zoals altijd veel te melden. We hebben er in dit blog een aantal zaken uitgepikt.
-
Onderzoeksbureau Forrester heeft onze partner Talkwalker als één van de leiders m.b.t. social listening uitgekozen, lees hier waarom
-
Er zijn gegevens die op het eerste gezicht waardevol lijken, maar uiteindelijk toch nietszeggend blijken. Deze noemen we ‘vanity metrics’.
-
Om echt waarde toe te voegen bij het analyseren van media heb je de juiste inzichten, en dus media intelligence nodig -> kijk het webinar terug
-
Check onze U.S. Political Tracker over de verkiezingen, gemaakt door onze Amerikaanse collega’s met de hulp van Nexis Newsdesk
-
We spreken met de Segment Director Media Intelligence van LexisNexis over mediamonitoring en de waarde van betrouwbare data
-
Te lange titels of te commercieel -> voorkom deze fouten als u een persbericht maakt met deze drie tips
-
Heb jij al een strategie voor crisiscommunicatie?
-
Ontdek met media monitoring de impact van COVID-19 op de sponsoren van de Olympische Spelen
-
Het meten van het effect van (social) media campagnes hoeft helemaal niet zo lastig te zijn, we hebben 6 manieren op een rijtje gezet
-
Naast de (inter)nationale media-monitoringsdiensten maakt Achmea gebruik van de data-analyse mogelijkheden van LexisNexis
-
In dit blog vertelt StakeholderWatch Waarom steeds meer bedrijven de sentimenten onder hun stakeholders continue meten
-
In dit laatste deel van deze blogreeks gaan we in op welke kranten en journalisten over het Coronavirus schrijven
-
Over welke organisaties en personen schrijven kranten in relatie tot COVID-19?
-
De onderwerpen die in relatie tot COVID-19 centraal staan in de berichtgeving in Nederlandse kranten
-
Wat schrijven de Nederlandse Dagbladen rondom het Coronavirus? Bekijk deel 1 van onze serie blogs.
-
Met behulp van onze media-analyse tool Nexis Newsdesk analyseerden wij de berichtgeving in de afgelopen periode rondom de Dutch Grand Prix.
-
Met behulp van onze media-analyse tool Nexis Newsdesk zijn wij gedoken in de wondere wereld van het thuisbezorgen.
-
Check via onze realtime live tracker wat er in de media over het corona virus wordt geschreven
-
Volgens onze experts op de werkvloer zijn dit niettemin de belangrijkste 12 voordelen van een mediamonitoringstool voor praktisch iedere organisatie
-
Heeft jouw organisatie 100 medewerkers? Dan heb je dus 100 mogelijke ambassadeurs van jouw merk in huis! Zet je deze geweldige mogelijkheid al in?
-
Lees hoe wij goede doelen organisaties kunnen helpen om inzicht te krijgen in hun campagnes en de status van hun reputatie.
-
Popcultuur als PR techniek
-
Wij monitoren de media tijdens de Winterspelen in 2016. Welke atleten zijn het meest in het nieuws?
-
Investeer in het vertrouwen van je klanten
-
Om je beste beentje voort te zetten moet je ook denken aan de ethische gevolgen van het bewerken van foto’s
-
Hier leest u hoe merken social media kunnen inzetten om hun MVO-strategie te communiceren
-
Dit is wat de media zegt, LexisNexis monitort de Tour de France
-
In deze infographic geven we vijf gouden tips voor het meten van social media influencers
-
Volgens een recent onderzoek maakt meer dan 50% van de online-gebruikers wereldwijd wekelijks gebruik van social media als informatiebron
-
hoe mediamonitoring PR-professionals helpt
-
Vier tips voor succesvol mediabeleid voor gemeenten
-
Wat zijn de meest genoemde onderwerpen in nieuwsartikelen over het Roland Garros tennis toernooi? Bekijk de analyse
-
Red Bull is niet de enige sponsor van Max Verstappen. Bekijk hier de grafieken over de media-aandacht voor zijn andere sponsoren,
-
ROI meten in PR
-
Media monitoring en citymarketing
-
Citymarketing: de strategie achter I Amsterdam
-
Dit is hoe Donald Trump de verkiezingen heeft kunnen winnen
-
Merkvertrouwen is een belangrijk – al slecht te meten – onderdeel van de marketingstrategie. Lees in dit blog hoe je merkvertrouwen kunt beïnvloeden
-
In 2019 blijven vertrouwen en technologie centrale thema’s in elk public relations- en marketingplan, welke kansen biedt dit?
-
Millennials aantrekken voor je organisatie
-
Hoe #metoo trending werd op social media
-
Soms gaat het mis en heb je opeens te maken met een social media crisis. Hoe ga je hier dan mee om? Wij hebben een aantal tips.
-
Human Trafficking Awareness Index
-
Communicatie trends 2017
-
nieuwe technologie die de mogelijkheid heeft om de waarheid te verhullen
-
De verantwoordelijkheid rondom nepnieuws kan niet alleen bij journalisten worden gelegd. PR professionals bijvoorbeeld hebben ook een rol hierin
-
Crisisplan maken: vergeet de concurrentie niet! Voor meer tips: lees het blog
-
Sinds het WK vrouwenvoetbal is begonnen op 7 juni zijn er meer dan 150.000 berichten hierover verschenen
-
W In dit artikel vindt u een legio aan sociale media statistieken over voetbal in het algemeen en over het WK 2018
-
Hoe kunt u als onderzoeksexpert bepalen wat echt is en uw aandacht verdient, en wat niet echt en uiteindelijk slechts ruis is?
-
een mogelijk vijf-stappenplan om de resultaten van PR-activiteiten te meten als een zinvollere vervanging voor mediawaarde
-
Mediabereik Formule 1
-
Al sinds het ontstaan van social media is viraal succes een pr-doel. Er kleven echter veel risico's aan virale campagnes
Neem contact met ons op
E-mail: support@lexisnexis.eu
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456
Meer weten over LexisNexis?