4 manieren om meer halen uit jouw persberichten

10 November 2021 09:03

Haal meer uit jouw persberichten

Als PR-professional ben je bezig met het vergroten van de naamsbekendheid van jouw organisatie, het verspreiden van het laatste nieuws en het verbeteren of behouden van de algehele reputatie. Persberichten schrijven en deze sturen naar de juiste doelgroepen, op precies het juiste moment, is een belangrijk onderdeel hiervan.

Maar vaak worden persberichten nog begraven op subdomeinen van sites van derden, met minimaal verkeer als vervolg. Dat is toch zonde van al het werk dat je erin hebt gestoken. Ook heb je dan weinig tot geen controle over wanneer een persbericht wordt gezien en door wie. En andere hindernissen, zoals taalbarrières, kunnen een internationaal publiek op afstand houden.

Nieuw van LexisNexis: persberichten versturen met Nexis Newswire

We hebben goed nieuws voor je als je meer wilt halen uit jouw persberichten. Een oplossing die je helpt om meer (internationaal) verkeer naar jouw persberichten te leiden en waarmee je de juiste doelgroep bereikt op het meest geschikte moment. We noemen het Nexis Newswire, en het is één van de weinige oplossingen in de branche die Google advertenties gebruikt om verkeer naar jouw persberichten te leiden en het bereik ervan te vergroten.

Vergroot jouw bereik met "push-technologie"

De huidige industriestandaard voor het verspreiden van persberichten is door middel van passieve "pull-technologie", waarbij persberichten op subdomeinen van websites worden geplaatst. Zoals we eerder opmerkten, krijgen deze subdomeinen weinig verkeer en moet jouw publiek zelf het initiatief nemen om een persbericht op te sporen.

Dit kan anders. Nexis Newswire maakt gebruik van 'push-technologie', een veel actievere benadering die gebruikmaakt van het  zeer uitgebreide Google advertentienetwerk. Door jouw toegang tot alle 11 miljoen websites in het internationale Google-advertentienetwerk (en >150.000 in de Benelux), kies jij de website die de maximale ROI voor jouw organisatie oplevert.

Target jouw doelgroep op basis van land of postcode

Nexis Newswire biedt ongeëvenaarde targeting mogelijkheden, ondersteund door zijn op advertenties gebaseerde distributiemodel, waardoor je gericht kunt targeten op bepaalde nationale en internationale doelgroepen op basis van bijvoorbeeld land en postcode.

Persberichten vertalen in verschillende talen

Volgens Google wordt 50% van het wereldwijde zoeken in andere talen dan het Engels gedaan. Met andere woorden, als je een wereldwijd publiek wilt bereiken, dan loont het de moeite om een persbericht snel in meerdere talen te vertalen.

Nexis Newswire gebruikt de op AI gebaseerde vertaalservice van Google om jouw persberichten automatisch in maar liefst 9 talen te vertalen. Dat scheelt veel tijd en zo bereik je een veel grotere doelgroep.

Volgen en rapporteren van de resultaten

Wil je een effectievere persberichtstrategie opbouwen, dan is jouw eerste stap om te begrijpen hoe jouw huidige persberichtstrategie presteert. Helaas bieden de meeste rapportagetools pas na 48 uur informatie over de prestaties. En zelfs dan zijn die gegevens vaak redelijk basic.

Nexis Newswire biedt nauwkeurige rapporten die zijn gebaseerd op diepgaande analyses en bevat details over weergaven en clicks. Bovendien zijn deze rapporten al binnen 24 uur beschikbaar, met een eindrapport na zeven dagen.

Wil je meer weten over wat er mogelijk is met Nexis Newswire? Vraag een demo aan via het formulier of stel daar je vraag.

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • Wilt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
  • Volg ons op Facebook, LinkedIn of Twitter
  • Ga naar Kennisbank voor interessante artikelen, whitepapers en blogs