Effectief stakeholder management zorgt ervoor dat een organisatie de steun krijgt die nodig is om succesvol te opereren en strategische doelen te bereiken. Het draagt bij aan een sterke reputatie en het...
Voor gemeenten is het belangrijk om goed zicht te hebben op hoe zij in de media worden neergezet. Media-aandacht kan namelijk zowel positief als negatief uitpakken voor het imago van een gemeente. Door...
Door gericht media-analyse in te zetten kun je jouw communicatie-activiteiten onder de loep nemen en optimaliseren. In dit blog vertellen wij je daarom hoe media-analyse tools en -statistieken je helpen...
Het jaar 2023 zal de boeken in gaan als een bewogen jaar. In Nederland hielden de media gelijke tred met de snelle ontwikkelingen. Wij voerden een analyse uit op de meest besproken thema's in de Nederlandse...
Er is niets belangrijker voor een succesvolle communicatiestrategie dan voortdurende media monitoring . Hoe kan je de effectiviteit van jouw belangrijkste communicatie boodschappen nauwkeurig meten of...
Al meer dan 45 jaar verzamelt LexisNexis (nieuws)informatie in een, inmiddels, zeer uitgebreide database. Deze informatie wordt door zakelijke professionals gebruikt voor ontzettend veel doeleinden. Journalisten doen bijvoorbeeld research voor het schrijven van een artikel. Communicatie managers monitoren en managen berichtgeving in de media. En compliance officers screenen hun klanten en leveranciers. Maar eigenlijk zijn de gebruiksmogelijkheden van onze data te veel om op te noemen.
Wat wel voor alle onze oplossingen geldt, is dat de inhoud die wordt geboden relevant en zo compleet mogelijk moet zijn. Want wat heb je aan een screening als je maar 50% van de informatie bekijkt? En hoe kun je een onderzoek betrouwbaar noemen als de informatie die je checkt verouderd is of het is niet duidelijk wat of wie de bron is?
Of het nu om print of online content gaat. Of om nationale of internationale bronnen, LexisNexis werkt altijd met betrouwbare leveranciers. Een voorbeeld is onze unieke samenwerking met twee van de grootste uitgevers in Nederland, DPG en Mediahuis.
Wij zijn continu bezig met het up-to-date houden van onze collectie. Naast het zeer complete aanbod van internationale bronnen is LexisNexis in Nederland licentiehouder voor de titels van de twee grootste media-uitgevers: DPG en Mediahuis. Het complete aanbod van landelijke en regionale kranten en huis-aan-huis bladen van deze twee partijen is opgenomen in ons archief. Denk dan aan titels als het Algemeen Dagblad, de Volkskrant, De Telegraaf. Maar ook meer lokale titels als het Brabants Dagblad of het Hengelo's Weekblad zijn opgenomen. Dat geldt ook voor artikelen achter de paywall.
Betrouwbare informatie leveren op een centrale plek en het ontzorgen van gebruikers en uitgevers vinden wij belangrijk. In Nederland zijn wij daarom als preferred partner uitgekozen door DPG en Mediahuis. Hiermee hebben gebruikers van onze oplossingen gegarandeerd toegang tot het meest complete aanbod van Nederlandse bronnen.
"DPG Media publiceert elke dag enorm veel nieuws, ook voor zakelijke afnemers. In LexisNexis hebben wij een sterke partner gevonden voor het aanbieden van onze Nederlandse content. Door de eerlijke afdracht blijven wij in staat om waardevolle journalistiek te maken.”
Bart Verkade, Zakelijk Directeur DPG
“Dagelijks zijn bij Het Mediahuis in Nederland zo’n 700 journalisten en honderden freelancers bezig met de productie van unieke en waardevolle informatie. Om regie te houden op het (her)gebruik vinden wij het belangrijk om deze informatie voor de zakelijke markt op één plek aan te bieden. Onze keuze is op LexisNexis gevallen.”
Huub Paulissen, Programmamanager Mediahuis
Benieuwd naar de mogelijkheden en bronnen van de LexisNexis oplossingen? Neem contact op via het formulier.
E-mail: support@lexisnexis.eu
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456