Zo kunt u ESG risico visualiseren
Organisaties worden geconfronteerd met een roep om meer verantwoordelijkheid op het gebied van milieu, maatschappij en governance (ESG). Door deze verhoogde focus op ESG door zowel beleggers, consumenten als regelgevers is een nieuw risicolandschap ontstaan, een landschap dat kan leiden tot reputatie- en financiële risico's als het niet goed wordt genavigeerd.
Om beter te begrijpen hoe uw beslissingen de ESG-initiatieven van uw bedrijf beïnvloeden, en om inzicht te krijgen in de effectiviteit van de ESG-inspanningen van uw concurrent, heeft uw organisatie een manier nodig om inzicht te krijgen in negatief nieuws in de media dat u en anderen blootstelt aan ESG-gerelateerde risico's.
De vier stappen om negatief nieuws te visualiseren voor risicobeoordeling
Nexis Diligence™ visualiseert negatieve nieuwsgegevens over bedrijven, klanten en andere derde partijen. In dit blog laten we u zien hoe het werkt.
Stel dat u de reputatie van een potentiële externe leverancier met betrekking tot ESG-kwesties in de media beter wilt begrijpen. U kunt dit snel en intuïtief doen in een paar eenvoudige stappen:
Stap 1: Voer de eerste zoekopdracht uit
Selecteer "Bedrijfscontrole" in het hoofdscherm van Nexis Diligence en voer vervolgens de naam van de leverancier in de zoekbalk in. Nexis Diligence doorzoekt inhoud die is verzameld uit meer dan 60.000+ bronnen, waaronder een uitgebreid nieuwsarchief dat meer dan 40 jaar teruggaat.
Omdat de data is verrijkt met metadata, zijn de zoekresultaten zeer relevant en klaar om verkend te worden.
Stap 2: Visualiseer het risico van nadelige media
Zodra u uw zoekresultaten heeft, kunt u termen voor negatieve risico's bewerken en toevoegen die specifiek zijn voor uw behoeften. Dus om te weten aan welke soorten reputatierisico's een samenwerking met deze potentiële leverancier uw organisatie kan blootstellen vanuit een ESG-standpunt, kunt u aangepaste termen als 'milieu', 'vervuiling', 'groen' of 'intimidatie' toevoegen aan de zoekreeks. De resultaten worden dienovereenkomstig bijgewerkt. U kunt ze ook verder verfijnen met behulp van visualisaties en vele andere functies.

Negatief nieuws top 10 termen: In Nexis Diligence ziet u de top 10 termen in connectie met een leverancier. Een stip geeft het risiconiveau aan dat aan elke term is verbonden: rood voor hoog risico, blauw voor gemiddeld en grijs voor laag. Termen als 'vervuiling' of 'EPA-boetes' kunnen bijvoorbeeld tot de top 10 van termen in uw zoekopdracht naar negatief nieuws behoren bij het onderzoeken van ESG-risico's.
Tijdlijn negatieve nieuwstrends: De tijdlijn in Nexis Diligence laat zien hoe negatieve berichtgeving over uw potentiële leverancier in de loop van de tijd verandert.
Stap 3: Rapporteren
Nadat u uw zoekopdracht heeft uitgevoerd, kunt u automatisch rapporten over uw bevindingen maken en downloaden om deze met teamleden te delen en te voldoen aan de wettelijke controlevereisten. U kunt ook de snapshot-weergave downloaden om een snel overzicht te krijgen van uw zoekresultaten en mogelijke risico's.

Stap 4: Onderneem actie
Nu bent u klaar om een weloverwogen beslissing te nemen of de potentiële leverancier uw organisatie blootstelt aan te veel risico's met betrekking tot ESG-factoren. Omdat Nexis Diligence gericht risicobeheer biedt, kunt u een uitgebreide lijst vastleggen van ESG-gerelateerde ongunstige nieuwsberichten over de leverancier of een andere kritieke derde partij in meerdere talen en rechtsgebieden. Vervolgens kunt u de visualisaties en zoekfilters gebruiken om uw bevindingen scherp te stellen en meer tijd over te houden voor proactieve risicobeperking.
Voor meer informatie over hoe Nexis Diligence u kan helpen negatief nieuws te visualiseren en ESG-gerelateerde risico's te lokaliseren, klik hier.
Probeer het nu zelf uit! Vraag een gratis proefabonnement aan en krijg 7 dagen toegang tot Nexis Diligence.