Ben je verantwoordelijk voor het onderzoek naar de bedrijven waar jouw organisatie zaken mee doen? Bijvoorbeeld onderzoek naar mogelijk nieuwe klanten, investeringen of samenwerkingsverbanden? Dat is een lastige en tijdrovende klus, zeker als je geen vertrouwen hebt in de bronnen waarmee je jouw teams in de juiste richting moet sturen.
In 1996 zei Bill Gates al 'content is king', en tegenwoordig geldt dat meer dan ooit. In de afgelopen 20 jaar is het internet gegroeid van ongeveer 100.000 naar meer dan één miljard websites. Het is daarom essentieel dat al die informatie – en desinformatie –georganiseerd, begrijpelijk en actueel is.
Wil je 'best practices' opstellen voor bedrijfs- of marktonderzoek? Houd dan rekening met de volgende drie aspecten:
Organiseer content bronnen
Het is van groot belang dat er wordt gewerkt met verschillende soorten content waardoor een holistisch beeld wordt geschetst van bedrijven of organisaties die worden onderzocht. Dit is vaak een tijdrovende klus en de uitkomst is afhankelijk van de kwaliteit van de content. Heb je toegang tot het hele verhaal of moet je het doen met alleen wat links en samenvattingen? Kies daarom voor een partner die alle content bronnen in één gestroomlijnde database organiseert, zodat je zeker weet dat je altijd ’the bigger picture’ ziet. Nexis beheert en organiseert meer dan 40.000 internationale content bronnen met betrouwbaar, actueel en gearchiveerd nieuws, bedrijfsprofielen, branchegegevens en social media. Zo beschik je altijd over voldoende informatie om grondig onderzoek te doen.
Brady Darvin, VP of Consumer Insights, bij Strottman International zegt:“... in de meeste gevallen kost het mij of mijn analist minstens drie keer zo veel tijd om vergelijkbare informatie op te vinden als met Nexis – ALS we die informatie überhaupt al kunnen vinden.'
Historische gegevens bieden inzicht
Historische gegevens zijn van groot belang voor een betrouwbaar rapport. De bedrijfsreputatie, maar ook financiële prestaties, managementprofielen en concernrelaties uit het verleden kunnen nieuw licht werpen op een lopend onderzoek. Uiteraard is veel informatie online te vinden, maar juist de combinatie van historische bronnen en actuele gegevens levert vaak belangrijke inzichten op.
Samen werken aan zichtbaarheid
Onderzoekers voelen zich vaak niet echt begrepen door de rest van een organisatie. Denk hierbij eens aan datawetenschappers; ze komen vaak met resultaten op de proppen waar niemand aan zou denken, maar wat doen ze nou eigenlijk precies? Door samen te werken met degenen die de rapporten gebruiken, kun je ervoor zorgen dat jouw werk minder mysterieus wordt. Verzamel de benodigde content en deel je inzichten met stakeholders door middel van interne berichten, visuals en overzichtelijke werkmappen. Dit heeft positieve gevolgen, zoals verbeterde samenwerking tussen teams, verhoogde efficiëntie en productiviteit, en meer waardering voor jouw rol en expertise.
Wil je eenvoudig de meest betrouwbare branche- en bedrijfsinformatie verzamelen? Kies dan voor een partner die bronnen als internationaal nieuws, bedrijfsprofielen en juridische content beheert en organiseert. Krijg toegang tot een overzichtelijk pakket met gestandaardiseerde en geïndexeerde content, zodat je de meest relevante informatie kunt verzamelen en selecteren. Zo kunnen geïnformeerde beslissingen worden genomen en blijf je de concurrentie een stapje voor.
Wil je weten hoe je bedrijven kunt onderzoeken op basis van betere content?
Kijk dan eens naar de oplossingen en bronnen die wij hebben ontwikkeld. Zoals Nexis waarmee je onderzoek kunt doen in de grootste database ter wereld.