Media monitoring tracker - 2016 Olympics

28 November 2019 11:07

Elke 4 jaar komen de beste atleten van de wereld bij elkaar op één plek om mee te doen aan het grootste internationale sport event, de Olympische spelen. Terwijl de spelen beginnen, luisteren wij bij LexisNexis naar de vele media conversaties, om te begrijpen wat er wordt gezegd over de spelen in Rio in 2016.
Zie hieronder de interactieve grafieken van Nexis Newsdesk, die real time de verslaglegging van de Olympische spelen in de media weergeven.


De meest veelbelovende Olympische spelers

De beste atleten ter wereld zijn op dit moment onderweg naar Rio om met elkaar de strijd aan te gaan en nieuwe records neer te zetten voor hun land. Zie hieronder hoe 's werelds populairste atleten het tegen elkaar afleggen in de media.

Athleten Olympische spelen nieuwsartikelen



'Share of Voice': Wereldwijd de Olympische partners

Nieuwsgierig over welk merk het meest wordt gesproken? Zie hier hoe de Olympische partners worden genoemd in de media. Klik op het merk om te zien, wat er over ze wordt gezegd.

Sponsoren Olympische spelen media



Wereldwijd Olympische partners- Top Hashtags

Onderstaand de meest voorkomende hashtags van de Olympische partners op Twitter in onze hashtag 'word cloud'. Klik op de hashtag om de conversatie te volgen.

Hashtags Olympische spelen


Wereldwijd Olympische partners op Twitter (Laatste 30 dagen)

Volg de Olympische partners wereldwijd om te zien wie er brons, zilver en goud wint op social media.

Sponsoren Olympische spelen media bereik


Sentiment Coca-Cola

Wat is het effect van Olympische partner op je merk? Volg de verslaggeving in de media van Coca-Cola en zie wat de gevolgen zijn van de Olympische spelen op het sentiment (positief of negatief) van de berichtgeving.

Coca cola sentiment


Wil je meer weten over onze grafieken? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier of lees hier meer over onze media monitoringstool Nexis Newsdesk.

De cijfers in de grafieken 'Media coverage over time', 'share of voice' en 'Coverage by locations' zijn van de afgelopen 30 dagen en op basis van Engelstalige artikelen die gevonden zijn via een open bron (websites, nieuws sites en blogs), gelicenseerde print content, uitzendingen en webnieuws. Gelicenseerde content is alleen beschikbaar voor Newsdesk gebruikers, deze zullen automatisch worden ingelogd.