Thuisbezorgmaaltijden in het nieuws door coronavirus

02 Apr 2020 10:50 am

Thuisbezorgen is hot. Vanwege het coronavirus mogen we niet meer naar restaurants toe, maar aan huis maaltijden laten bezorgen kan nog steeds wel. Ook is er een flinke stijging in restaurants die zich hebben aangesloten bij het netwerk van thuisbezorgers. Met behulp van onze media-analyse tool Nexis Newsdesk zijn wij gedoken in de wondere wereld van het thuisbezorgen. Wij hebben gekeken naar hoe de wereldwijd 8 grootste thuisbezorgdiensten in de media zijn geweest. Wij delen graag een aantal inzichten.

1. Berichtgeving over het thuisbezorgen is vooral positief

Uit de analyse blijkt het aantal berichten in de afgelopen week vooral positief van toon waren. Mensen zijn blij dat het thuisbezorgen van maaltijd nog wel steeds mogelijk is en de thuisbezorgers profiteren hiervan.

2. Berichtgeving neemt toe in maart

Wellicht niet heel verrassend: wij zien een toename in de berichtgeving over thuisbezorgmaaltijden sinds maart, met een grote piek in midden Maart, dit was ook het moment waarop in veel landen de streng(ere) maatregelen over het thuisblijven in werking

traden.

3. Gerelateerde onderwerpen

Een wordcloud is een hele handige manier om inzicht te krijgen in welke andere woorden, gerelateerd aan een bepaald onderwerp, relevant kunnen zijn. Thuisbezorgen van maaltijden kan tegenwoordig niet los worden getrokken van het COVID-19 virus, zo blijkt. Als er in de media wordt gesproken over thuisbezorgmaaltijden dan wordt er o.a. ook gesproken over virussen, de aandelenmarkt en werkgerelateerde zaken.

Bent u ook benieuwd naar hoe uw organisatie, merk, product of sector in het nieuws is geweest? Vraag dan een gratis online media consult aan. In dit consult van een half uur maken wij samen met u een op maat analyse!

COVID-19 live tracker
Check ook eens onze COVID-19 live media tracker, met interactieve grafieken die u kunt invoegen op uw eigen website.

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • Wilt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
  • Volg ons op Facebook, LinkedIn of Twitter
  • Ga naar Kennisbank voor interessante artikelen, whitepapers en blogs