Media monitoring Tour de France 2022
De Tour de France is weer van start gegaan, deze keer was de start in Denemarken. LexisNexis volgt de Tour ook, maar dan aan de hand van artikelen die verschijnen in de media.
Met de hulp van Nexis Newsdesk hebben wij een aantal grafieken gemaakt op basis van artikelen over de Tour de France en de bedrijven die de Tour sponsoren. De artikelen zijn verschenen in print media uitgaven in de afgelopen 30 dagen. De grafieken worden continue automatisch bijgewerkt op basis van nieuw verschenen artikelen.
Top sponsors en partners: bereik
Sponsoren van de Tour kost best wat geld. Daarom wil je als sponsor weten of jouw organisatie dan ook genoemd wordt in combinatie met de Tour en hoe het bereik daarvan is. Op basis van bekendheid in Nederland hebben wij 5 sponsors/partners van de Tour uitgekozen. In deze grafiek zie je het bereik van de artikelen die zijn verschenen in de afgelopen 30 dagen.
Top sponsors en partners: bronlocatie
In deze grafiek zie je in een oogopslag uit welke landen de meeste artikelen over de Tour afkomstig zijn. Is het nog steeds vooral een Europese aangelegenheid?
Top sponsors en partners: sentiment
De toon van het artikel: is deze overwegend positief (groen), neutraal (grijs) of rood (negatief). Dat zie je in onderstaande grafiek.
Top sponsors en partners: berichtgeving in de loop van de tijd
In deze grafiek gaat het om het aantal verschenen artikelen en de ontwikkeling daarvan ind e afgelopen 30 dagen.
Top teams: bereik
Bij de volgende grafieken kijken we niet naar algemene sponsors van de Tour maar naar enkele sponsors van teams die mee doen aan de Tour.
Top teams: berichtgeving
Over welke sponsor, i.c.m. met de Tour, verschijnen de meeste artikelen en hoe ontwikkeld zich dat over de weken?
We kunnen ons voorstellen dat je naar aanleiding van deze grafieken denkt; hoe zit dat met mijn organisatie of campagne in de media? We vertellen je er graag meer over, neem contact op via het formulier voor een vrijblijvende kennismaking,