LexisNexis verlengt meerjarige contentovereenkomst met The New York Times
Al meer dan 150 jaar is The New York Times één van de meest betrouwbare nieuwsbronnen in de Verenigde Staten. Om deze reden heeft LexisNexis de al 40-jarig durende relatie verlengd door de internationale licentieovereenkomst met deze krant uit te breiden.
De overeenkomst zet de beschikbaarheid voort van nieuwsbronnen en redactionele berichtgeving van The New York Times in oplossingen van LexisNexis zoals Nexis. Nieuw in de relatie is de opname van uitgebreide wereldwijde rechten in het media monitoring segment. Deze toevoeging versterkt onze voortdurende toewijding om de meest uitgebreide set van wereldwijd nieuws en sociale content op de markt voor media intelligence te bieden.
Waarom rekenen mensen op de berichtgeving van The New York Times?
In het huidige medialandschap is het belangrijker dan ooit om toegang te hebben tot een betrouwbare, gerenommeerde nieuwsbron. Volgens recent onderzoek van het Pew Research Center zei de grote meerderheid (88%) van de Amerikaanse volwassenen dat een belangrijke factor bij het bepalen van de betrouwbaarheid van een nieuwsartikel de publicatiebron is. Met 132 Pulitzer-prijzen op zak - meer dan het dubbele van zijn naaste concurrent - is het geen verrassing dat veel mensen rekenen op The New York Times voor hun dosis betrouwbaar nieuws.
Dit niveau van publiek vertrouwen en veelgeprezen verhalen vertellen kan één van de redenen zijn waarom kranten een comeback maken. In 2020 verdienden kranten - voor het eerst in 50 jaar - meer geld aan oplages dan aan advertenties. Dit lijkt de theorie van ‘content is king’ te bewijzen, tenminste als het gaat om wat lezers belangrijk vinden.
Wat maakt The New York Times zo waardevol?
In de wereld van vandaag waar zoveel kan worden gekocht of beïnvloed, staat The New York Times stevig in het leveren van inhoud die in de kern pure journalistiek is. Sinds 1851 staat The New York Times hoog aangeschreven als een van Amerika's toonaangevende kranten, dat wil zeggen een krant waarvan de acties en nieuwsvergaring als gezaghebbend worden beschouwd. Bijgenaamd 'The Grey Lady', vanwege de dicht opeengepakte kolommen met woorden, heeft The Times bijna 170 jaar gediend als een archief van gebeurtenissen uit het verleden en een graadmeter voor de meningen uit de samenleving.
Gekwalificeerde journalisten rapporteren in nichegebieden, zodat de berichtgeving niet alleen feitelijk is, maar ook beladen met expertise. Advocaten dekken bijvoorbeeld de wet, artsen dekken het onderwerp gezondheid, voormalige Amerikaanse mariniers dekken oorlog, en economen en MBA's dekken de economie.
Momenteel heeft het meer dan 1.700 verslaggevers over de hele wereld en heeft het sinds 2019 journalisten naar meer dan 160 landen gestuurd om de wereld te verslaan. Eén van de meest indrukwekkende aspecten van de mediagigant is het grote en diverse publiek. De New York Times heeft meer dan 100 miljoen geregistreerde gebruikers en heeft meer dan 8 miljoen betaalde abonnementen, meer dan ooit in hun geschiedenis.
Bekijk hier meer informatie over deze waardevolle nieuwsbron.