Krijg inzicht in uw PR, marketing en sales

PR - Marketing - Brand - use case page illustration

Wilt u de prestaties van uw PR-, marketing- en verkoopinspanningen verbeteren? Met Nexis® Data as a Service (DaaS) krijgt u toegang tot relevante, internationale nieuwsbronnen– van nieuwsgegevens tot reacties op social media – als input voor uw data-analyses.

Als u wilt weten wat big data voor u kunnen betekenen, hoeft u alleen maar naar de grootste merken te kijken. Bedrijven met een goede klantenondersteuning en verkoopcijfers begrijpen het klanttraject en leveren gepersonaliseerde ervaringen op basis van gegevens over gedrag en voorkeuren. Door hun interne CRM aan te vullen met informatie over micromomenten, die zijn afgeleid uit digitaal gedrag, kunnen bedrijven meer inzicht krijgen in wat klanten echt willen.  Daarnaast kan media-informatie die verkregen is door data-analyse en -interpretatie waardevolle inzichten opleveren over hoe u de prestaties van uw PR-, marketing- en verkoopcampagnes kunt verbeteren.

Download hier de whitepaper Big Data voor PR, marketing en sales

Succesvolle campagnes met datagestuurde merkinzichten

Bedrijven moeten big data gebruiken om bruikbare inzichten te genereren, maar de hoeveelheid nieuws, social media en bedrijfsgegevens kan nogal overweldigend zijn. En waar vindt u de gegevens die u nodig heeft voor uw secundaire-data-analyse?

LexisNexis heeft tientallen jaren ervaring met contentaggregatie en heeft dus een uitgebreide collectie bronnen kunnen verzamelen. Met onze eenvoudig te integreren API's kunt u waardevolle, doelgerichte mediabewakingsgegevens verzamelen, zodat PR- en marketingbedrijven kwalitatieve data-analyses kunnen gebruiken om hun campagnes te plannen en optimaliseren. Met Nexis DaaS kunt u:

  • Actuele en historische nieuwsartikelen gebruiken voor predictive analytics om zodoende beter te anticiperen op nieuwscycli of om de prestaties van uw merkportfolio te volgen.
  • Ontdekken waar PR-, marketing- of verkoopinitiatieven het best presteren met metadata over geolocatie.
  • Kijken hoe effectief uw communicatie echt is door datasentimentanalyses uit te voeren op internationale nieuwsgegevens.
  • Analyseer de herkomst van negatieve sentimenten om erachter te komen op welke mediakanalen u zich specifiek moet richten.

Met de gegevens uit nieuwsberichten en social-mediareacties kunnen de PR-, marketing- en verkoopafdelingen van bedrijven samenwerken aan een meer holistische benadering van prospectbetrokkenheid, hun kosten beter beheren en tegelijkertijd hun bereik vergroten en hun merk versterken.


Praat met een Nexis® Data as a Service specialist over uw specifieke big data-behoeften om te zien welke datasets en eenvoudig te integreren API's de prestaties van uw leveranciersmanagement kunnen verbeteren.

Ruwe gegevens met
Nexis® data-integratie

Big Data

Diep en breed gegevensportfolio voor uw financiële, bedrijfs-, risico-, academische en merkonderzoek en vele andere toepassingen.

Flexibele integratie

Via eenvoudig te integreren API's krijgt u toegang tot de semigestructureerde datasets die u nodig heeft.

Metadata

De content wordt verrijkt op basis van semantische analyse om uw onderzoek voor kwantitatieve en kwalitatieve gegevensanalyse.

Ervaren partner

Al meer dan 45 jaar een betrouwbare data-aggregator die machine learning en datavisualisatie integreerden in onze applicaties.

Krijg toegang tot ons ontwikkelaars portal
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • Wilt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
  • Volg ons op Facebook, LinkedIn of Twitter
  • Ga naar Kennisbank voor interessante artikelen, whitepapers en blogs