Media monitoring met Newsdesk

In de aanloop naar Eurovisie 2021 (18 mei - 22 mei) monitort LexisNexis de media-aandacht voor dit feestelijke liedjesfestival. Dit doen wij aan de hand van onze media monitoring - en analyse tool Newsdesk. Onderstaande grafieken zijn ook interactief: klik er op om de onderliggende informatie te bekijken.

Sentiment van de berichtgeving

Bekijk in deze grafiek wat de toon is van de berichtgeving over het Songfestival en of dit sentiment verandert in de loop van de tijd.

Berichtgeving per land

Niet alleen in Nederland of zelfs in Europa is er veel berichtgeving over het Songfestival, zo kunnen we zien in onderstaande grafiek met de berichtgeving per land.

Media-aandacht per deelnemend land

Natuurlijk hopen we allemaal dat Nederland wederom gaat winnen! Vaak zegt de aandacht in de media voor de inzending van een bepaald land wel al iets over wie de favoriet is. Bekijk in onderstaande word cloud over welk deelnemend land de meeste berichten verschijnen.

Meer grafieken over specifieke evenementen, thema's of trends?

Met Nexis Newdesk heb je een enorm aantal mogelijkheden om visueel te maken wie er wat en wanneer schrijft over welk onderwerp. Benieuwd naar hoe we jou hierbij kunnen helpen? Vul dan het formulier in.

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • Wilt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
  • Volg ons op Facebook, LinkedIn of Twitter
  • Ga naar Kennisbank voor interessante artikelen, whitepapers en blogs