Internationale bank stroomlijnt monitoring van negatieve media met de Nexis® Entity Search API

Verhoogde efficiëntie voor risicobeheer

Adverse Media Monitoring (negatief nieuws screening) is door regelgevers geïdentificeerd als een cruciaal onderdeel van AML-compliance, inclusief due diligence, onboarding en monitoring van klanten en entiteiten. Met honderden miljarden dollars aan beheerd vermogen en aanwezigheid in meer dan 50 landen, selecteerde een wereldspeler in financiële dienstverlening de Nexis® Entity Search API om een efficiëntere, effectievere workflow voor risicobeheer mogelijk te maken.

Lees verder om te ontdekken hoe onze verrijkte data en flexibele API hebben geleid tot meer gestroomlijnde monitoring, snellere inzichten en een betere integratie van relevante data

De uitdaging

De organisatie die centraal staat in deze case moet regelmatig op risico afgestemde due diligence, KYC-checks, herstel van entiteiten en periodieke monitoring uitvoeren bij klanten in meer dan 50 rechtsgebieden. Monitoring van negatieve berichtgeving is de basis van deze activiteiten, maar de enorme omvang van de monitoring die vereist is - en het grote aantal nieuwsvermeldingen van een bepaalde klant - maakt deze taak steeds moeilijker.

De uitdagingen die onze klant probeerde te overwinnen, waren onder meer:

  • Leg media-vermeldingen van uitgevers over de hele wereld vast om tegemoet te komen aan de uiteenlopende (internationale) vereisten van verschillende rechtsgebieden binnen een sterk gereguleerde sector.
  • Verminder de kosten en tijd die gemoeid zijn met het uitvoeren van handmatige due diligence-onderzoeken bij zeer grote aantallen klanten.
  • Verbeter de filtering van grote hoeveelheden negatieve nieuwsresultaten met behulp van AI-technologie.
  • Versnel de onboarding en de sanering en periodieke beoordelingen van klanten om de klanttevredenheid te verbeteren en tegemoet te komen aan wettelijke vereisten.
  • Zet mankracht in om zich te concentreren op risicoanalyse en besluitvorming in plaats van ze routinematige, handmatige due diligence te laten doen.

De oplossing

Data_science

De organisatie, die al gebruikmaakt van Nexis Diligence™, voert nu monitoring van negatieve media uit met een flexibele API die dezelfde nieuwsgegevens en op risico afgestemde filtermogelijkheden gebruikt. De gegevens worden verrijkt met behulp van LexisNexis® SmartIndexing-technologie, die de grootste nieuws- en zakelijke taxonomie in de branche bevat, waardoor krachtige pre- en post-search-filters zeer gerichte resultaten kunnen opleveren.

Door de uitgebreide negatief nieuwsgegevens van 60.000 offline en online bronnen via de Nexis Entity Search API op te nemen, kunnen de compliance professionals zoekopdrachten testen en verfijnen, en zo nodig zoektermen aanpassen.

De gegevens worden zo aangeleverd dat de organisatie ze gemakkelijk kan gebruiken als onderdeel van haar eigen due diligence-workflow. Omdat de API aangepaste zoekconfiguraties mogelijk maakt, kunnen gebruikers hun voorkeuren aanpassen aan lokale vereisten en best practices uit de branche. De organisatie voert regelmatig gesprekken met deskundige LexisNexis-experts om het gebruik van de API nu en in de toekomst beter te begrijpen en verder te ontwikkelen.

De resultaten

Aangezien dit een nieuw product is, is de organisatie nog maar net begonnen het te gebruiken maar de eerste feedback geeft aan dat de Nexis Entity Search API cruciale voordelen biedt:

  • Een verbeterd en gestroomlijnd proces van onboarding van klanten, periodieke controlebeoordelingen en meer efficiëntie.
  • Sneller inzicht in onboarding en KYC door integratie met intelligente automatiseringstechnologie van derden om de relevante resultaten van een zoekopdracht naar een bepaalde entiteit te beperken van honderden resultaten tot een beter beheersbare 15-20.
  • Aanzienlijke capaciteitsuitbreiding, zonder extra personele middelen toe te voegen om dit te bereiken.
  • Betere integratie van technologie en data in de risicobeheer workflow van het bedrijf.

Start ook met het stroomlijnen van uw controle op negatieve berichtgeving

Deze organisatie merkte op dat deze oplossing hen op drie manieren een concurrentievoordeel geeft:

  1. Minder middelen zijn nodig voor compliance, wat een sleutelfunctie is voor financiële dienstverleners. Dit maakt medewerkers vrij die voorheen handmatige due diligence-onderzoeken deden, om zich te concentreren op andere kansen waarvan de hele organisatie profiteert.
  2. De uitgebreide gegevensdekking en de mogelijkheid om deze te integreren met andere datasets door middel van technologie, zorgen ervoor dat de bank beter dan anderen in staat is om nalevingsproblemen te identificeren en daardoor juridische, financiële, strategische en reputatierisico's te verminderen.
  3. Door de doorlooptijd voor het onboarden van een klant te verkorten, gaat het bedrijf sneller geld verdienen door middel van commissies en rente, terwijl de klant blijer is omdat het proces niet onnodig is vertraagd.

Is een efficiënte en gestroomlijnde controle op negatieve berichtgeving ook iets voor jouw organisatie? Vraag dan nu een demo aan voor de Nexis Entity Search API of Nexis Diligence via het formulier.

Neem contact met ons op

E-mail: support@lexisnexis.eu
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456