Optimaal gebruik van kunstmatige
intelligentie en machine learning

Zo bouwde deze fabrikant een dashboard met de data van LexisNexis

Een dashboard voor tijdig inzicht in innovaties van concurrenten

Met productiefaciliteiten in 13 landen en productmarketing in meer dan 100 landen wilde deze Noord-Amerikaanse fabrikant van consumentengoederen optimaal gebruikmaken van kunstmatige intelligentie en machine learning om signalen op te pikken die wijzen op innovaties in producten of diensten van concurrenten. Het concern bouwde samen met een KI-ontwikkelaar een insights dashboard dat regelmatige rapportages moest genereren voor belangrijke besluitvormers binnen het bedrijf.

De uitdaging

Stappen van concurrenten voorzien voor strategische planning

Voordat ze bij Nexis Solutions uitkwamen, was het concern al begonnen met de bouw van een systeem voor tijdig inzicht.
Met dit systeem kan worden geanalyseerd en voorspeld welke nieuwe producten en diensten worden ontwikkeld door belangrijke concurrenten in de VS en het VK. De KI-partner van het concern beschikte over de technische kennis voor de ontwikkeling van het KI-platform, maar niet over de datasets die nodig waren om de applicatie te vullen. In plaats van data te verzamelen uit meerdere bronnen – met alle bijbehorende inefficiënties en budgettaire uitdagingen – wilde het concern gebruikmaken van de diensten van één dataprovider voor alle informatiebehoeften.

De oplossing

Flexibiliteit in variatie, volume en waarde

Na een eerste test met de data in augustus 2019, koos het concern Nexis® Data as a Service als oplossing om aan de datavraag van de KI-ontwikkelaar te voldoen. Wat begon met de aanlevering van nieuws en bedrijfsgegevens in bulk, heeft zich steeds verder ontwikkeld naarmate de databehoeften duidelijker werden. De huidige oplossing omvat de volgende data:

  • 80.000+ nieuwsbronnen uit 100+ landen in 75 talen
  • 280 miljoen bedrijven wereldwijd
  • Juridische en regelgevende gegevens
  • 100+ patentautoriteiten voor sectorbrede analyse van patenten

De manager van Decision Sciences & Analytics wilde een 'one-stop shop' voor belangrijke gegevens voor efficiëntere toegang. Nexis Data as a Service sloot niet alleen aan bij de wensen wat betreft variatie en volume van data, maar onze deskundige ondersteuning bij het opbouwen van zoekopdrachten hielp om het project op de juiste wijze op te starten.

Het resultaat

Toegang tot bruikbare inzichten uit data

Het concern heeft nu een beter beeld van het concurrentielandschap, dankzij een dashboard op maat en regelmatige rapportages van de KI-partner. De analyse van grote volumes data levert waardevolle inzichten op voor meer proactieve strategieën. Zo kan de analyse van winstcijfers en patentgegevens inzicht geven in waar belangrijke spelers zich mee bezighouden en mogelijke plannen voor de introductie van nieuwe producten of diensten.

De flexibiliteit van de Nexis Data as a Service-oplossing biedt het concern de mogelijkheid om gegevens te gebruiken van uiteenlopende bedrijven en retailers. Dit geeft het concern meer inzicht in kleine, middelgrote en grootschalige potentiële verstoringen, zodat het flexibele strategieën kan ontwikkelen om de concurrentie voor te blijven.

Wil je meer weten over de datasets of data-oplossingen van LexisNexis? Neem contact op via het formulier.

Neem contact met ons op

E-mail: support@lexisnexis.eu
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456