Media monitoren in de schoonheidsindustrie met Data as a Service

ROI meten van PR, benchmarking en inzichten in concurrenten

User Case My Market Insight

Interview met Christian Eckley, CEO

Logo My Market InsightMy Market Insight is gevestigd in de UK en gespecialiseerd in het leveren van media & retail inzichten voor de schoonheidsindustrie.

Ze monitoren modemerken en bieden benchmarking en inzichten in concurrenten via hun data analytics platform. Klanten waar ze voor werken zijn o.a. Bare Minerals, Elizabeth Arden, L’Oréal en Coty.

Het probleem

My Market Insight heeft een groeiende klanten database. In overeenstemming met hun zakelijke doelstellingen wilden ze meer nadruk leggen op het leveren van wereldwijde media-inzichten voor hun internationale klantenbase. Voor deze beauty merken is het zeer belangrijk om elke berichtgeving in kaart te brengen, zelfs tot op het niveau van een specifiek product, voor een effectieve monitoring en het nemen van strategische beslissingen.

Om wereldwijde service te kunnen bieden aan wereldwijde klanten zou het online data platform van My Market Insight een leger aan IT mensen nodig hebben om het draaiende te houden maar dat was geen kostenefficiënte oplossing.

De oplossing

De oplossing was daarom op zoek te gaan naar een wereldwijde data leverancier die kon voorzien in hun vraag naar grote hoeveelheden betrouwbare data. My Market Insight nam contact op met een aantal leveranciers. Na een uitgebreide periode van het testen met diverse partijen, kozen ze uiteindelijk voor Data as a Service van LexisNexis. De redenen hiervoor:

  • Schaalbaarheid en wereldwijd bereik – het feit dat de content van LexisNexis afkomstig is uit meer dan 100 landen en in 75 talen, betekent dat My Market Insight hun klanten een wereldwijde oplossing kan bieden.
  • Betrouwbaarheid en prestatie – de klanten van My Market Insight willen zekerheid over de betrouwbaarheid van de data. Bevestiging dat alle berichtgeving in de media over hun merk naar voren komt in de analyse, is kritisch voor het succes van hun organisatie. De toegang tot een zeer complete dataset die realtime inzichten geeft zorgt ook voor een grote daling in het aantal vragen van klanten.
  • Flexibiliteit en gebruiksgemak – de LexisNexis API is zeer flexibel. Je zet deze aan en past de zoekvragen aan die voor jou of voor nieuwe klanten relevant zijn.

Het voordeel

Door te kiezen voor LexisNexis als hun data leverancier, is My Market insight niet alleen in staat geweest haar eigen bedrijf te doen groeien maar ook om wereldwijd klanten verder te helpen. Daarnaast hebben ze IT kosten kunnen besparen en tegelijkertijd de toegang tot relevante content doen laten toenemen.

Het voordeel voor de klanten van My Market insight is dat deze, door toegang te hebben tot een zeer omvangrijke database met content, nu beter hun PR prestaties kunnen plannen, monitoren en meten. Zo verantwoorden zij de ROI van hun PR campagnes, identificeren nieuwe trends en hebben meer inzicht in hun overall prestaties.

De data die afkomstig is van LexisNexis wordt ook gebruikt voor het monitoren van concurrenten, het vergelijken van landen, productlanceringen en andere benchmarking statistieken. Dit helpt deze mode en beauty merken om hun organisatie te beschermen en te doen groeien.

Meer over Nexis Data as a Service

Neem contact met ons op

E-mail: support@lexisnexis.eu
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456