Beurzen
06 February 2020 13:01
Jouw verhaal vinden en vertellen
Om de identiteit van een organisatie op een geloofwaardige manier te presenteren wordt steeds vaker gebruik gemaakt van de techniek van het verhalen vertellen. In het seminar ‘Storytelling: jouw verhaal vinden en vertellen’ behandelen we de kenmerken van storytelling en geven we je handvatten om het verhaal van jouw organisatie te schrijven en te presenteren.
Het seminar is op 17 december 2019 in Amsterdam en is bedoeld voor marketing-, PR- en communicatie professionals.
De eerste onderwerpen zijn bekend:
- Storytelling begint bij een goed verhaal. Maar als je deze eenmaal hebt dan kan het een opgave zijn om het verhaal goed te presenteren. En dan ook nog op zo'n manier dat het het publiek bij blijft. Jan Scheele organiseerde in zijn vrije tijd de afgelopen jaren 50 TEDx events wereldwijd, van Maastricht to Baghdad en New York. Hij coachte 200+ TEDx sprekers en geeft zijn top 10 tips over hoe je een volgende presentatie TED-waardig maakt.
- Storytelling, je hoort er veel verhalen over. Meestal over de story, maar hoe zit het met de telling? Geen verhaal is ‘vanzelf’ goed. Hoe je het vertelt, is net zo belangrijk. De copywriters van Tekstwerf trekken dagelijks hun trukendoos open om lezers op het puntje van hun stoel te krijgen. Ze vertellen je graag hoe ook jij zegt: ‘Ik hoor het voor me!’
- Een merkverhaal overbrengen was nog nooit zó lastig. De consument van nu heeft een ultra korte aandachtsspanne en multitaskt voortdurend tussen verschillende mediaplatformen. Martine Hammink, creative lead van mobile first creative agency 24AM, laat zien hoe je als merk in de 21e eeuw je verhaal vertelt.
Praktische informatie
Datum: dinsdag 17 december
Locatie: LexisNexis kantoor, Radarweg 29, Amsterdam
Tijdstip: 13:00 - 18:00 uur