Wat is reputatiemanagement?

Reputatiemanagement kan voor voor een organisatie het verschil maken tussen winst en verlies. Tussen een aanbeveling en een afrader. Hoe staat jouw organisatie bekend en wat is het heersende sentiment? Als je het antwoord op deze vragen niet kent dan is het wellicht slim binnenkort een proces voor reputatiemanagement in te richten.

Optimaal reputatiemanagement is gericht op de beheersing, de sturing en het onderhoud van het imago van een organisatie. Goed reputatiemanagement betekent op de hoogte zijn van de actuele wensen en sentimenten van jouw doelgroep.

Zo kun je je reputatie managen

Reputatiemanagement is veel meer dan het profileren van jouw organisatie als leverancier van een goed product of een kwalitatief hoogwaardige dienst. Om jouw reputatie succesvol te managen kun je de beeldvorming over jouw organisatie proactief beïnvloeden.

Hiervoor kun je een reputatiemanagement tool gebruiken. Zoals die van LexisNexis.  Hiermee kun je het volgende doen:

  • Monitoren van stakeholders en derde partijen zoals klanten en leveranciers
  • Volg & vind influencers door te monitoren wie over uw organisatie schrijft
  • Nieuws en berichten over uw bedrijf volgen, zodat u als eerste het nieuws heeft
  • Meten van het bereik en daarmee de impact van een bericht
  • Analyseer berichten om een totaal beeld te vormen van uw reputatie
  • Anticiperen op berichtgeving, trends, ontwikkelingen en bedreigingen.

  • Meer over de media monitoring oplossingen van LexisNexis


Bekijk in deze video wat de media monitoring oplossingen
van LexisNexis kunnen betekenen voor jouw reputatie

Wat is reputatiemanagement?

Hoe staat uw organisatie bekend en wat is het heersende sentiment? Optimaal reputatiemanagement is gericht op de beheersing, de sturing en het onderhoud van uw imago.

Waarom is reputatiemanagement belangrijk?

Reputatiemanagement kan voor uw organisatie het verschil maken tussen winst en verlies. Tussen een aanbeveling en een afrader.

Hoe pak je reputatiemanagement aan?

Reputatiemanagement is veel meer dan het neerzetten van uw organisatie als leverancier van een goed product of een kwalitatief hoogwaardige dienst. Om uw reputatie succesvol te managen kunt u de beeldvorming over uw organisatie proactief beïnvloeden. Ook zult u het afbreukrisico moeten bewaken.

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: +31 (0) 20 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • Wilt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
  • Volg ons op Facebook, LinkedIn of Twitter
  • Ga naar Kennisbank voor interessante artikelen, whitepapers en blogs