Mis niets van wat er wordt gedeeld
Weet jij wat gebruikers, klanten en anderen op Twitter, Facebook, Instagram en andere sociale media delen over jouw product, merk of organisatie? Social media bieden enorme kansen op free publicity en vormen tegelijkertijd een belangrijk risico als het sentiment de verkeerde kant op valt.
Hoe bewaak je de online reputatie als er dagelijks duizenden berichten verschijnen op allerlei sociale media? Met Nexis® Social Analytics (in samenwerking met Talkwalker) kun je Twitter monitoren, Facebook in de gaten houden en doe je een social media analyse waarmee je bekijkt wat er op alle andere sociale kanalen gebeurt. Gewoon in één overzicht, waarmee je kostbare tijd en onnodige inspanning bespaart.
Toegang tot het meest complete aanbod van Nederlandse bronnen
Met Nexis Social Analytics raadpleeg je internationale kanalen maar ook het aanbod van de kanalen van Nederlandse bronnen zijn zeer compleet door onze unieke samenwerking met DPG en Mediahuis, de uitgevers van grote titels als het AD, de Telegraaf en de Volkskrant.
Lees meer over Nexis Social Analytics in de brochure
Nexis® Social Analytics:
innovatief en intelligent
Onze social media analytics zijn innovatief en intelligent. Wij maken social media meetbaar, ínzichtelijk en bovendien óverzichtelijk:
- Wereldwijde dekking
Met dekking in 187 talen ben je op de hoogte van alles wat er op social media gebeurt. - Duidelijke social media-rapportages
De rapportages geven in één oogopslag weer welke ontwikkelingen en trends er spelen. - Geavanceerde social media-analyses
Onderzoek wat er speelt en haak er op de juiste manier op in om missers te voorkomen. - Data-integratie voor verdere verwerking
Met mogelijkheden voor Data-as-a-Service gebruik je de data in je eigen systeem.
Eén platform met het
complete overzicht
Hoe voorkom je dat ieder platform en ieder inzicht vraagt om een aparte tool? Met Nexis® Social Analytics verzamelen we alle social media-data en ontwikkelingen in één overzicht. Daarmee kun je:
- Meelezen
Wat wordt er geschreven en gepost? Lees op de achtergrond mee, inclusief real-time meldingen over nieuwe vernoemingen en vermeldingen. - Ontdekken
Ontdek wie er post, welke trends er ontwikkelen en of er positief of negatief over je product, merk of organisatie gesproken wordt op de sociale kanalen. - Analyseren
Gebruik onze geavanceerde tekstanalyse om in real-time te analyseren wat er gebeurt en of het belangrijk is om daarop te reageren. - Vergelijken
Vergelijk hoe je het doet in vergelijking tot de concurrentie. Laat je inspireren door wat er nog meer gebeurt of speel daar razendsnel op in. - Meten
Meet de prestaties van campagnes en jouw product, merk of organisatie in het algemeen. En houd de voortgang en verbeteringen bij. - Rapporteren
Gebruik kant-en-klare en aanpasbare sjablonen, dashboards en nieuwsbrieven om eenvoudig overzichtelijk te rapporteren. - Activeren
Integreer en activeer op basis van de inzichten die je opdoet, waarmee je het meeste kunt halen uit jouw social media analytics.
Op zoek naar meer dan alleen social media monitoring? Ontdek Nexis Newsdesk waarmee je diverse soorten media efficiënt kunt monitoren en analyseren.

5 redenen waarom klanten kiezen voor Nexis® Social Analytics
- Maak social media-analyses
Maak analyses die in één oogopslag duidelijk maken hoe de trends zijn, welke ontwikkelingen je ziet en of het de goede kant op gaat. - Monitor de impact van influencers
Houd bij wie welke invloed heeft, zodat je daar effectief op kunt sturen. Een belangrijk inzicht in waar zich de kansen bevinden. - Krijg inzicht met onze rapportages
Ontvang (automatische) rapportages die precies aangeven wat de investeringen in social media jouw product, merk of organisatie opleveren. - Creëer social listening-rapporten
Houd bij waar en wanneer je wordt genoemd, zodat je daar meteen en op de juiste manier op kunt inspelen of op kunt reageren. - Integreer met Google Analytics
Integreer Nexis® Social Analytics eenvoudig met Google Analytics en krijg het totale beeld van de belangrijkste statistieken en mijlpalen.