Meer inzicht in uw PR, marketing en verkoop met onderzoek naar merkgegevens

PR - Marketing - Brand - use case page illustration

Wilt u de prestaties van uw PR-, marketing- en verkoopinspanningen verbeteren? Met Nexis® Data as a Service (DaaS) krijgt u toegang tot relevante, internationale nieuwsbronnen– van nieuwsgegevens tot reacties op social media – als input voor uw data-analyses.

Als u wilt weten wat big data voor u kunnen betekenen, hoeft u alleen maar naar de grootste merken te kijken. Bedrijven met een goede klantenondersteuning en verkoopcijfers begrijpen het klanttraject en leveren gepersonaliseerde ervaringen op basis van gegevens over gedrag en voorkeuren. Door hun interne CRM aan te vullen met informatie over micromomenten, die zijn afgeleid uit digitaal gedrag, kunnen bedrijven meer inzicht krijgen in wat klanten echt willen.  Daarnaast kan media-informatie die verkregen is door data-analyse en -interpretatie waardevolle inzichten opleveren over hoe u de prestaties van uw PR-, marketing- en verkoopcampagnes kunt verbeteren.

Betere campagnes opzetten met datagestuurde merkinzichten

Bedrijven moeten big data gebruiken om bruikbare inzichten te genereren, maar de hoeveelheid nieuws, social media en bedrijfsgegevens kan nogal overweldigend zijn. En waar vindt u de gegevens die u nodig heeft voor uw secundaire-data-analyse?

LexisNexis heeft tientallen jaren ervaring met contentaggregatie en heeft dus een uitgebreide collectie bronnen kunnen verzamelen. Met onze eenvoudig te integreren API's kunt u waardevolle, doelgerichte mediabewakingsgegevens verzamelen, zodat PR- en marketingbedrijven kwalitatieve data-analyses kunnen gebruiken om hun campagnes te plannen en optimaliseren. Met Nexis DaaS kunt u:

  • Actuele en historische nieuwsartikelen gebruiken voor predictive analytics om zodoende beter te anticiperen op nieuwscycli of om de prestaties van uw merkportfolio te volgen.
  • Ontdekken waar PR-, marketing- of verkoopinitiatieven het best presteren met metadata over geolocatie.
  • Kijken hoe effectief uw communicatie echt is door datasentimentanalyses uit te voeren op internationale nieuwsgegevens.
  • Analyseer de herkomst van negatieve sentimenten om erachter te komen op welke mediakanalen u zich specifiek moet richten.

Met de gegevens uit nieuwsberichten en social-mediareacties kunnen de PR-, marketing- en verkoopafdelingen van bedrijven samenwerken aan een meer holistische benadering van prospectbetrokkenheid, hun kosten beter beheren en tegelijkertijd hun bereik vergroten en hun merk versterken.

Praat met een Nexis® Data as a Service specialist over uw specifieke big data-behoeften om te zien welke datasets en eenvoudig te integreren API's de prestaties van uw leveranciersmanagement kunnen verbeteren.

Experience our CORE advantages

Comprehensive

Baseer de data-analyses en -interpretaties van al uw onderzoek – financieel, risico, academisch, bedrijven en merkgegevens – op alternatieve informatiebronnen met een ongeëvenaard volume en een ongekende variatie.

Lees meer

Optimal

Via eenvoudig te integreren Bulk- of RESTful-API's krijgt u toegang tot de semigestructureerde datasets die u nodig heeft voor al uw big-data-projecten, bijvoorbeeld trendanalyses, machine learning, predictive analytics enzovoort.

Lees meer

Robust

Geef uw data-analysetools de juiste input met slimme content die verrijkt is met vakkundig toegepaste semantische analyses voor nauwkeurigere zoekopdrachten, hogere relevantie en snellere resultaten voor kwantitatieve en kwalitatieve data-analyses.

Lees meer

Experienced

Zet data-integratie sneller om in bruikbare inzichten door te kiezen voor een ervaren Data as a Service-partner. LexisNexis® is al meer dan 45 jaar een betrouwbare contentaggregator voor bedrijven en juridische organisaties. In de jaren '90 waren we een van de eerste aanbieders die machine learning en datavisualisatie integreerden in onze applicaties – tientallen jaren voordat de rest het deed.

Lees meer

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: 020 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • WIlt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief 
  • Volg ons op LinkedIn of Twitter 
  • Ga naar Nieuws en Blogs
    voor interessante artikelen, whitepapers en het laatste nieuws