Hoe een vertrouwenscrisis de vraag naar transparantie bij bedrijven vergroot

8 June 2018 1:42pm
Trust magazine Vol.2

Slechte reputatie: Waarom de reputatie van een bedrijf van belang is.

De wereld wordt geconfronteerd met een vertrouwenscrisis en bedrijven zijn niet immuun voor de trend. Kijk maar naar de statistieken - slechts 43 procent van de 33.000 respondenten, ondervraagd door de Edelman Trust Barometer, zei dat ze vertrouwen hebben in wat ze horen van bedrijven. Dit stelt CEO's voor een ongekende uitdaging. Maar bedrijven kunnen het vertrouwen winnen.


De trend naar vertrouwen

De echte uitdaging voor bedrijven is dat op hetzelfde moment dat ze vertrouwen verliezen, vertrouwen belangrijker dan ooit wordt voor hun succes. Volgens de Edelman Trust Barometer was 63 procent van de ondervraagden het eens met de stelling: "Een goede reputatie kan me ertoe brengen een product te proberen, maar wanneer ik het vertrouwen in het bedrijf achter het product verlies, zal ik het snel stoppen met kopen, ongeacht de reputatie. " Dit wordt ook weerspiegeld door gegevens verzameld door het Reputation Institute, dat het niveau van vertrouwen in bedrijven bewaakt en vindt dat de meest vertrouwde bedrijven ook toevallig het meest succesvol zijn. "We zien de dageraad van de reputatie-economie", deelt Stephen Hahn-Griffiths, executive partner en chief research officer bij het Reputation Institute, in een exclusief interview met LexisNexis. "Reputatie is nu de valuta waarop al het andere zal afhangen."




Verder lezen? Download nu ons Trust Issue en lees hoe in 4 stappen vertrouwen kunt bouwen!

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: 020 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • WIlt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief 
  • Volg ons op LinkedIn of Twitter 
  • Ga naar Nieuws en Blogs
    voor interessante artikelen, whitepapers en het laatste nieuws