Media Intelligence

11 November 2016 9:37am
E Book media intelligence

Media Intelligence-Gids voor toepassen (van integrale) Mediamonitoring en -analyse.



Bedrijven staan onder grote druk om te meten welke impact hun campagnes, strategieën, kanaalspecifieke tactieken en berichtgeving hebben op hun merkwaarde. Ondersteund door uitgebreide, relevante externe gegevens biedt strategische businessanalyse u precies de informatie die u nodig heeft om impact en ROI te bepalen. Denk hierbij aan aspecten als bereik, merkzichtbaarheid, share of voice, sentiment, et cetera. In de praktijk lopen veel bedrijven echter tegen problemen aan. De overdaad aan gegevens, tools en mediaservices belemmert het overzicht en informatie wordt noodgedwongen betrokken uit willekeurige bronnen. Ontbrekende content, kanalen en mediabronnen vertekenen het beeld. Medewerkers op sleutelposities en op directieniveau hebben geen toegang tot een geïntegreerde, geautomatiseerde informatiestroom met actuele gegevens en analyses. Ze moeten de diffuse informatie die op hun bureau belandt daarom steeds zelf beoordelen op relevantie en volledigheid. Een tijdrovende en foutgevoelige aanpak.


In het E-Book wordt een workflow beschreven, welke essentieel is voor media monitoring en media analyses. Het automatiseren van de workflow is de kern van media intelligence. De workflow bestaat uit de volgende stappen:
- Selecteren
- Monitoren
- Analyseren
- Distribueren
- Evalueren

Deze workflow wordt volledig beschreven in het E-Book. Klik nu op de blauwe knop om het E-Book te downloaden!

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: 020 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • WIlt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief 
  • Volg ons op LinkedIn of Twitter 
  • Ga naar Nieuws en Blogs
    voor interessante artikelen, whitepapers en het laatste nieuws