Nieuwe LexisNexis Newsdesk®-beoordeling door Jinfo: wat is er veranderd voor ons analyseplatform?

8 November 2017 11:33am

Nieuwe LexisNexis Newsdesk®-beoordeling door Jinfo: wat is er veranderd voor ons analyseplatform?

Real-time toegang tot wat mensen zeggen over uw onderneming is van onschatbare waarde voor iedereen die zich bezighoudt met communicatie. En dat is precies wat LexisNexis Newsdesk® biedt. Newsdesk werd gelanceerd in april 2015 en is een veelzijdige tool voor mediamonitoring en analyse die pr- en marketingprofessionals toegang biedt tot het laatste nieuws en de meest actuele informatie. Van online artikelen tot social media-kanalen, met dit gebruiksvriendelijke platform is het eenvoudig om informatie te zoeken, analyseren en delen. Het afgelopen jaar hebben we een aantal verbeteringen doorgevoerd in bepaalde functies van de tool, om een nog naadlozere en prettigere gebruikerservaring te bieden. Jan Knight, onafhankelijk marktonderzoekconsultant, deelde haar mening over de verbeterde functies in de Jinfo “Beknopte beoordeling van LexisNexis Newsdesk - recente verbeteringen.”

Hieronder worden enkele vernieuwde functies beschreven waar Knight enthousiast over was in haar beoordeling:

1. Analysis Builder
Deze recent vernieuwde tool helpt u nog steeds bij het maken en analyseren van grafieken, maar dan 75% sneller dan voorheen. U kunt nu specifieke soorten grafieken zoeken en de tool biedt verschillende analyseopties, waaronder concurrentie, sector, markt en social media.

2. Status zoekopdracht
Dankzij een nieuw kader met “geselecteerde filters” ziet u in een oogopslag de filters van een zoekopdracht.

3. Het pictogram “wat is nieuw”
Het “wat is nieuw”-pictogram is een tool voor gebruikers die willen weten wat de laatste verbeteringen en aanvullingen zijn voor Newsdesk. Elke drie weken zijn er updates, dus u blijft altijd en eenvoudig op de hoogte van de laatste aanpassingen.

4. Zoekinterface
We hebben onze zoekmachine-interface onder handen genomen, waardoor het instellen van filters eenvoudiger is dan ooit. Selecteer eerst welke soort bron u zoekt, en verfijn de zoekopdracht verder met behulp van optionele filters zoals taal, locatie, bronlijst, onderwerp en datum. Het tabblad “Extra's” biedt de mogelijkheid om te filteren op artikelen die vallen onder betaalde registratie of bronnen met een afbeelding.

5. Melding zoekterm
We hebben uw feedback ontvangen, en ernaar geluisterd. De zoekinterface is aangepast en geeft nu een melding als een zoekterm onjuist is. Als u een zoekterm hebt ingevoerd, ziet u een groen vinkje als de zoekopdracht juist is geformuleerd. Als de zoekopdracht onvolledig is, verschijnt een rood kruisje om u te laten weten dat een zoekterm onjuist is.

De verbeteringen
We hebben Newsdesk vernieuwd om een gebruiksvriendelijkere interface te bieden met een eenvoudig helpmenu, snellere grafiekfunctie en uitgebreidere zoekopties voor een betere algehele gebruikerservaring.
“Newsdesk onderscheidt zich onder andere doordat klanten zowel traditionele als sociale media met één tool kunnen monitoren”, zo schrijft Knight. “Concurrentieanalyse en merkmonitoring zijn veel eenvoudiger met dit alles-in-één-platform, dat ondernemingen helpt de concurrentie een stap voor te blijven.”

Alle vernieuwde functies besparen tijd, een belangrijk pluspunt voor drukke pr-professionals. En dat ziet u uiteindelijk terug onder de streep. Lees de volledige beoordeling van Jinfo en zorg dat u op de hoogte blijft van de komende verbeteringen in de nabije toekomst.

Het afgelopen jaar hebben we een aantal verbeteringen doorgevoerd in bepaalde functies van Newsdesk, om een nog naadlozere en prettigere gebruikerservaring te bieden.

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: 020 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • WIlt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief 
  • Volg ons op LinkedIn of Twitter 
  • Ga naar Nieuws en Blogs
    voor interessante artikelen, whitepapers en het laatste nieuws