Research- Wie is wie en waarom doen ze wat ze doen?

8 June 2018 3:00pm
research - persoon

Wie is wie en waarom doen ze wat ze doen?

Er zijn eindeloos veel manieren om iemand online te vinden, en er zijn genoeg websites die beweren dat ze je alles kunnen vertellen over een specifieke persoon. De uitdaging is echter om genoeg relevante informatie over iemand te verzamelen; informatie waarmee je hem of haar ook echt leert begrijpen. Hoe ga je van losse gegevens naar samenhangende profielen die je vertellen hoe je een nieuwe werknemer, investeringspartner of opdrachtgever het best kunt benaderen?


Je krijgt waar je voor betaalt

Het internet wemelt van de gratis zoekfuncties, maar die zijn vaak nogal beperkt. Als je gedegen en grondig onderzoek wilt doen naar mogelijke medewerkers, nieuwe klanten of bedrijfspartners, dan moet je verder kijken dan hun social-mediaprofiel en je richten op de dingen die er echt toe doen. Denk aan nieuws, negatieve berichtgeving, vennootschappen, directieprofielen, investeringsgegevens, rechtszaken, publieke en politieke verklaringen enzovoort. Er zijn eindeloos veel gegevens beschikbaar. De kunst is om de juiste te vinden. Onze onderzoeksoplossingen verzamelen duizenden contentbronnen, zodat je altijd toegang hebt tot gecontroleerde en betrouwbare bronnen die veel meer informatie bevatten dan de meeste gratis tools.


Kwaliteit voor kwantiteit

Sinds eind 2017 is Google de zoekmachine met het grootste marktaandeel: bijna 75 procent van de wereldwijde markt.Hoewel Google veel bronnen en informatie bevat, is het belangrijk om te weten dat de resultaten georganiseerd en gefilterd zijn door algoritmes op basis van advertentie-inkomsten, de kwaliteit van je zoektermen en je geografische locatie. Bovendien krijg je miljoenen resultaten te zien die je allemaal moet doorspitten. Als je dus onderzoek doet naar personen, is méér niet altijd beter. Je wilt immers kwaliteit en geen kwantiteit, en je bent op zoek naar bronnen die niet hoeven te betalen of in je achtertuin hoeven te wonen om bovenaan de lijst met resultaten te staan. Wat je nodig hebt is een selectie van betrouwbaar, door publicisten aangeleverd nieuws, commentaar, analyses en financiële informatie uit krantenarchieven, bedrijfsgegevens, financiële geschiedenis en nog veel meer.


Slimmer werken

Als je onderzoek doet, loopt het spoor soms dood. 20 procent van alle zoekopdrachten die op Google worden ingevoerd leidt zelfs tot een nieuwe zoekopdracht – wat betekent dat de eerste zoekopdracht niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Er zijn slimme manieren om dit proces te optimaliseren, zodat jij je tijd en talent kunt inzetten waar ze het meest nodig zijn. Kies voor een partner die je helpt om je eigen zoekopdrachten en meldingen in te stellen, te filteren en te indexeren, zodat je toegang hebt tot de meest actuele informatie over de belangrijkste personen, wanneer je maar wilt.

Als onderzoeker moet je de mensen kennen die je bedrijf moet kennen. En dat doe je het best door zoveel mogelijk te automatiseren, het aantal resultaten te beperken en je zoekopdrachten en meldingen te stroomlijnen. Als je onderzoek doet naar nieuwe medewerkers, partners of andere belangrijke personen, dan is dit de manier om de gegevens te vinden waar je echt iets aan hebt.


Wil je nog meer weten over diepgaand onderzoek? Neem dan contact met ons op of lees meer over onze researchtool Nexis .

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: 020 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • WIlt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief 
  • Volg ons op LinkedIn of Twitter 
  • Ga naar Nieuws en Blogs
    voor interessante artikelen, whitepapers en het laatste nieuws