Sponsoring Tour de France

13 July 2016 3:55pm
Laurens ten Dam

Sponsoring Laurens ten Dam ideale investering voor bedrijven?


Het belangrijkste wielerevenement van het jaar, de Tour de France, is zaterdag weer begonnen. Drie weken lang fietsen de renners door heel Frankrijk en trappen ze duizenden kilometers weg. Voor organisaties en bedrijven die investeren in de sport is de Ronde van Frankrijk waarschijnlijk eveneens het belangrijkste moment van het jaar. Reputaties worden gemaakt én gebroken in 'La Grande Boucle'. Voor Nederlandse merken ligt het voor de hand Tom Dumoulin of Wilco Kelderman te sponsoren, maar het had wellicht verstandiger geweest een samenwerking aan te gaan met Laurens ten Dam.

Na jaren van (doping)schandalen en negatieve berichtgeving, wint het wielrennen weer aan populariteit. De editie van Tour de France in 2015 kende in Nederland de hoogste kijkcijfers van de afgelopen twintig jaar. De live uitzendingen van de NOS trokken gemiddeld 1,1 miljoen kijkers. Dat had voor een groot deel te maken met het feit dat de Tour in Nederland startte en ook de tweede etappe in ons land plaatsvond. Maar in zijn algemeenheid is te stellen dat het publiek wielrennen langzaam weer in zijn armen heeft gesloten.

Het wordt voor bedrijven dus ook weer interessanter om zich bij het wielrennen aan te sluiten. Helemaal nu in andere sporten (atletiek en voetbal) de schandalen zich maar lijken op te stapelen. Bovendien hebben diverse goede prestaties van Nederlandse wielrenners in de afgelopen jaren de interesse in de sport in ons land verder aangewakkerd.

Tom Dumoulin is momenteel de populairste renner. Uit onderzoek van LexisNexis blijkt dat.....Lees meer

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: 020 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • WIlt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief 
  • Volg ons op LinkedIn of Twitter 
  • Ga naar Nieuws en Blogs
    voor interessante artikelen, whitepapers en het laatste nieuws