Vijf tips om meer uit je wervingsacties te halen

1 May 2018 2:05pm
5 Tips om meer donateurs binnen te halen

Vijf tips om meer uit je wervingsactie te halen

Heb je in 2017 al je doelen op het gebied van fondsenwerving behaald? Zo ja, gefeliciteerd! Maar: waarschijnlijk heb je het idee dat het altijd beter kan, zoals de meeste ontwikkelingsorganisaties. Meer donoren werven of nieuwe campagnes ontwikkelen om jouw organisatie vaker onder de aandacht te brengen – eigenlijk ben je nooit klaar.

Gedegen onderzoek kan je hierbij helpen, maar veel organisaties maken hier nauwelijks gebruik van omdat ze geld, middelen of mensen tekort komen.

Om je te helpen het maximale uit je wervingsacties te halen, hebben we een Tip Sheet opgesteld. Door de informatie over jouw donoren te verbreden en verdiepen, kun je vruchtbare relaties met hen opbouwen. Hieronder een aantal obstakels waar je misschien tegenaan loopt:


Toegenomen concurrentie

De concurrentie in deze ‘markt’ is enorm. Er zijn namelijk meer dan een miljoen liefdadigheidsinstellingen. Bovendien moeten de meeste non-profitorganisaties daarnaast ook nog eens concurreren met gewone bedrijven, die zich tegenwoordig ook allemaal inzetten voor goede doelen. Daardoor vervagen de grenzen tussen non-profits en commerciële organisaties. Ngo-professionals moeten vandaag de dag dus niet alleen kunnen concurreren; ze moeten zelfs beter kunnen concurreren dan ooit. En juist hier kan onderzoek het verschil maken. Door gebruik te maken van verschillende, betrouwbare contentbronnen, weet je zeker dat je een goed beeld krijgt van de doelgroepen.


Tijdgebrek

Onderzoek is waarschijnlijk slechts een klein onderdeel van je takenpakket. Als je je tijd optimaal wilt benutten, zonder dat dit gevolgen heeft voor de kwaliteit van je onderzoek, kies dan voor een oplossing waarin je automatische alerts kunt instellen. Zo weet je zeker dat je op de hoogte bent van alle relevante updates, artikelen of nieuwsberichten.


Te veel bronnen

Om inzicht te krijgen in je doelgroepen, moet je informatie verzamelen uit duizenden bronnen. Dat is een enorme klus die je eigenlijk niet alleen kunt uitvoeren. Daarom moet je kunnen vertrouwen op een partner die al deze bronnen verzamelt en filtert, zodat je een compleet beeld krijgt van de mensen en organisaties waarop jij je wilt richten.

Klinken deze obstakels bekend? Misschien is onze Tip Sheet dan wat voor jou .

Nog meer weten? Klik dan rechts en bekijk onze oplossingen.

Neem contact met ons op
Telefoonnummer: 020 485 3456
Meer weten over LexisNexis?
  • WIlt u persoonlijk advies? Vul dan het contactformulier in!
  • Schrijf u in voor onze nieuwsbrief 
  • Volg ons op LinkedIn of Twitter 
  • Ga naar Nieuws en Blogs
    voor interessante artikelen, whitepapers en het laatste nieuws